Η Amy, «το κορίτσι του ντουλαπιού»

Η Amy καθόταν κοντά μου και όσο μου μιλούσε εγώ αναρωτιόμουν μήπως κάποιος μου έκανε πλάκα. Η ζωή της έμοιαζε με ταινία τρόμου.

Την άκουγα και της έκανα νεύματα, λέγοντας «ναι» όταν έπρεπε. Δεν μπορούσα όμως να πιστέψω την ιστορία της. Οι περισσότεροι μεγαλώσαμε σε μια προστατευτική και περιποιητική οικογένεια, η Amy όμως υπήρξε το θύμα της οικογένειάς της. Τα πρώτα χρόνια δεν ήταν και τόσο άσχημα. Όταν όμως γεννήθηκε ο αδελφός της και εκείνη ήταν 2 ετών, τα πράγματα άλλαξαν. Από τα 2 μέχρι τα 5 της χρόνια ζούσε σε ένα ντουλάπι της κουζίνας, κάθε φορά που η μητέρα της ήθελε να κάνει ένα «διάλειμμα» κάτι που συνέβαινε πολλές φορές τη μέρα. Η «παραμονή» της εκεί συνεχιζόταν ακόμα και όταν η μητέρα της πήγαινε για ψώνια ή επισκεπτόταν τους φίλους της. Ήταν ένα συνηθισμένο ντουλάπι κουζίνας, τίποτα το ιδιαίτερο, με τη μόνη εξαίρεση ότι δεν άνοιγε από μέσα. Η Amy θυμάται τις παράξενες στιγμές όταν «μοιραζόταν» το ντουλάπι με τον αδελφό της, ένα σπάνιο διάλειμμα στη μοναξιά της. Ο φόβος γι’ αυτό το σκοτεινό και κρύο μέρος, ήταν πια η ζωή της.
Καθώς μεγάλωνε, η Μαμά και ο Μπαμπάς εξακολουθούσαν να την μειώνουν. Δεν είχαν σκεφτεί ποτέ ότι η Amy, είχε ανάγκη από αγάπη και αποδοχή. Δεν είχαν ποτέ φανταστεί πως και η ίδια επιθυμούσε να είναι μέρος αυτής της οικογένειας και να της ανήκει. Η Μαμά ήταν χειρότερη από τον Μπαμπά. Την κακοποιούσε συναισθηματικά και σωματικά, χτυπώντας της έτσι απλά, χωρίς λόγο. Η Amy στην αφήγησή της ανέφερε ότι οι γείτονες γνώριζαν την κατάστασή της και ότι την έκλειναν στο ντουλάπι. Τους επισκέπτονταν συχνά κανείς όμως δεν προσφέρθηκε ποτέ να βοηθήσει.

Καθώς η Amy μεγάλωνε έγινε αντικείμενο της επιθετικότητας και της βίας του αδελφού της. Την χτυπούσε πολύ συχνά, την κακοποιούσε σεξουαλικά, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο τα αισθήματα της ανέχειας, της αποξένωσης και της απομόνωσης που ένιωθε. Μια φορά της έδεσε τα χέρια πισθάγκωνα και πέταξε το σκοινί στο ψηλό κοντάρι μιας κούνιας στο πάρκο που ήταν κοντά στο σπίτι. Την σήκωνε ψηλά και μετά την άφηνε να πέσει κάτω, συνέχεια, μέχρι που λιποθύμησε. Η Amy θυμάται τον πατέρα της να επιστρέφει σπίτι και να βρίζει τον αδελφό της, καθώς την πήγαινε στο νοσοκομείο. Στο πρόσωπό της υπάρχουν οι ουλές και ταλαιπωρείται ακόμα από τους εξαρθρωμένους ώμους της. Όταν ο αδελφός της μπήκε στην εφηβεία, οι σεξουαλικές επιθέσεις έγιναν πιο συχνές και πιο βίαιες. Ο ίδιος πίστευε, και ακόμη το πιστεύει, ότι του ανήκε ψυχή τε και σώματι. Από πάνω της χάθηκε κάθε έννοια προσωπικής αξίας. Της έλειπε σε τέτοιο βαθμό η αυτοεκτίμηση, ώστε της ήταν αδύνατον να φύγει μακριά.

Η Amy τελικά κατέφυγε στα χέρια ενός καλού άνδρα, που η ίδια θεωρούσε ότι ήταν καλός, ώσπου η κοπέλα του ήρθε και έμεινε μαζί τους. Η Amy έμεινε έγκυος, αλλά αμέσως μετά τη γέννηση του παιδιού, της πήραν την κόρη της και την έδιωξαν από το σπίτι. Όταν πάλευε για να μην της πάρουν το παιδί της, ο αδελφός της την άρπαξε από τα μαλλιά και την πήγε, ενώ αυτή ούρλιαζε, στο τοπικό ψυχιατρικό νοσοκομείο. Για ακόμη μια φορά γνώρισε την άρνηση απ’ όσους αγαπούσε. Εκείνη την περίοδο ήταν εντελώς παράλογη, ψυχωτική και στερημένη. Δεν ανήκε σε κανέναν και κάθε έννοια ατομικής υπόστασης ήταν ανύπαρκτη. Ήταν ένα άδειο κέλυφος. Κάθε φορά που παρουσίαζε κάποια βελτίωση και προσπαθούσε να πάρει πίσω την κόρη της, το μόνο στήριγμα στη ζωή και τη λογική της, ο αδελφός της την τραβούσε από τα μαλλιά και την επέστρεφε, πίσω στο νοσοκομείο.

Κοίταζα αποσβολωμένος το ταλαιπωρημένο της πρόσωπο, τα σημάδια του φόβου και του υπερβολικού άγχους που άρχισαν να εμφανίζονται πίσω από τη μάσκα της. Μιλήσαμε για το παρελθόν και τους φόβους της και στο τέλος της πρώτης συνεδρίας, ήμουν πεπεισμένος ότι έλεγε την αλήθεια. Κανένας δεν θα μπορούσε να προσποιηθεί αυτό το βλέμμα του τρόμου που είδα, καθώς εξιστορούσε τα βασανιστήρια του αδελφού της ή την απώλεια της κόρης της. Στη δεύτερη επίσκεψη μου ζήτησε να δει τι υπήρχε πίσω από την πόρτα, σε ένα μικρό δωμάτιο με ένα νιπτήρα. Δεν ένιωσε ασφαλής, παρά μόνο όταν έμαθε τι υπήρχε εκεί μέσα. ’ρχισαν να εμφανίζονται σημάδια υπερβολικού άγχους.

Κατά τη δεύτερη συνεδρία, ήρθαν στην επιφάνεια ακόμα περισσότερα. Ο χρόνος δεν είναι ποτέ αρκετός για να καταγραφεί σε μια και μόνο συνεδρία ολόκληρη η ιστορία της ζωής ενός ατόμου και για την Amy χρειάζονταν πολλές συνεδρίες. Όταν την επισκέφτηκα στο νοσοκομείο μου μίλησε για την σεξουαλική επίθεση που δεχόταν από άλλους ασθενείς και από το προσωπικό του ψυχιατρείου. Μου διηγήθηκε με ποιον τρόπο την εξέδιδε ο αδελφός της στους φίλους του, όταν ακόμη ζούσε στο πατρικό της σπίτι.

Όσο μιλούσε, η ψύχωσή της γινόταν πιο αντιληπτή: φοβόταν το σκοτάδι, να βγαίνει έξω ή να μένει σε κλειστούς χώρους, να την κοιτάζουν επίμονα, ενώ έκρυβε από όλους την διεύθυνση και το τηλέφωνό της. Κάποιες φορές η τηλεόραση μετέδιδε τις σκέψεις της, όταν δεν μπορούσε να κοιμηθεί για βδομάδες. Έβλεπε τους ανθρώπους να την παρατηρούν και να σχεδιάζουν να την βλάψουν. ’ρχισα να πιστεύω ότι η Amy ήταν μια περίπτωση με βαριές ψυχικές βλάβες, που ξεκίνησαν από την παιδική της ηλικία και συνέχισαν κατά τη διάρκεια της ζωής της. Τα φάρμακα θα μπορούσαν να βοηθήσουν, όμως δεν θα την θεράπευαν, καθώς δε θα μπορούσαν να επουλώσουν το τραύμα που είχε υποστεί το «παιδί» μέσα της.

Η Amy γνώρισε έναν άνδρα, ένα βετεράνο του Βιετνάμ, που τραυματίστηκε στο χέρι εν ώρα καθήκοντος. Μια μέρα εμφανίστηκε και είδα στο πρόσωπό του το ανδρικό δίδυμο της Amy. Είχε τα ίδια φοβισμένα μάτια, τον πόνο του τραύματος, ενώ οι εμπειρίες του είχαν επηρεάσει όλη του την ύπαρξη. Το άγχος και η παράνοια αποτελούσαν αντανάκλαση του άγχους και της παράνοιας της Amy. Ζούσαν μαζί, αλλά επικοινωνούσαν με δυσκολία, καθώς ήταν αρκετά επίπονο να συζητήσουν. Η Amy ούρλιαζε και έκλαιγε το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας, ενώ και ο John έκλαιγε σε άλλο δωμάτιο. Κουβαλούσαν μαζί τα ψυχικά τους τραύματα, αλλά δεν μπορούσαν να θεραπεύσουν τον εαυτό τους, ούτε ο ένας τον άλλον. Ο John πρέπει να είχε κάποιες επώδυνες εμπειρίες, καθώς τον έπιανε πανικός όταν έβλεπε μυρμήγκια. Η Amy περιέγραφε τις αντιδράσεις του ως «παρανοϊκές», ενώ ταίριαζαν με την καταβεβλημένη του εμφάνιση. Τουλάχιστον είχαν ο ένας τον άλλον και μοιράζονταν την απομόνωσή τους.

Η θεραπεία ξεκίνησε με την Amy, αλλά μετά από ένα ακόμη ψυχωτικό επεισόδιο, εισήχθη ξανά το ψυχιατρικό νοσοκομείο. Σα να φαινόταν ότι κάθε φορά που βελτιωνόταν, συνέβαινε κάτι που σαμποτάριζε την θεραπεία της. Ίσως να χρειαζόταν άσυλο, όπου θα μπορούσε να ζει ασφαλής από τον αδελφό της και όπου θα της φέρονταν ως ανθρώπινο ον. Υπάρχει μόνο ένα ιδιωτικό νοσοκομείο στην ανατολική Αυστραλίας που βοηθά του ψυχωτικούς ασθενείς, αλλά για την Amy ήταν οικονομικά ασύμφορο.

Ας δούμε όμως τον χάρτη της Amy. Μην ξαφνιαστείτε αν εσείς ή κάποιος γνωστός σας έχει έναν παρόμοιο χάρτη. Η αστρολογία δεν διακρίνει τον τρόπο που ένα άτομο θα χειριστεί την ευαισθησία του, διακρίνει μόνο τα ακατέργαστα στοιχεία.

Ο Ωροσκόπος στους Ιχθείς φανερώνει την υπερβολική ευαισθησία της Amy που εντείνεται από την σύνοδό του με δύο πλανήτες. Ο Κρόνος και ο Χείρων είναι τα σημεία εστίασης ενός χαρταετού από τον Δία, τον Ποσειδώνα και τον Ουρανό. Στην παραδοσιακή αστρολογία ο χαρταετός είναι ένας ευεργετικός και δημιουργικός σχηματισμός. Βοηθά να ξεπερνάμε τις καταστάσεις της ζωής. Στο χάρτη της Amy, τονίζει την ευαισθησία της, κάνοντάς την πιο αντιδραστική στο πόνο στη ζωή της. ’τομα με πολλά τρίγωνα στο χάρτη τους είναι γενικά αρκετά ευαίσθητα.

Ο Κρόνος και ο Χείρων δείχνουν ότι η Amy πέφτει εύκολα σε κατάθλιψη, ενώ η ανάγκη της για θεραπεία έχει τεράστια σημασία. Η θέση τους στον 12ο οίκο, σε σύνοδο με τον Ωροσκόπο, δείχνει ότι ο αναποφάσιστος και γεμάτος φόβο ψυχικός της κόσμος (12ος οίκος) περνάει στον συνειδητό της κόσμο (1ος οίκος). Θα μπορούσε να είναι συναρπαστικό και να την οδηγήσει σε πνευματική ανάπτυξη, αλλά όταν συμβαίνουν τόσα άσχημα και τόσο νωρίς στη ζωή της, η Amy επιστρέφει στο βασανισμένο της υποσυνείδητο που μετατρέπει τη ζωή της σε ζωντανό εφιάλτη. Για ένα παιδί, ο τρόμος να είναι κλεισμένο σε ένα ντουλάπι για μεγάλο μέρος της μέρας, η παιδική φαντασία και η έλλειψη κατανόησης από τους ενήλικες του δημιούργησαν έναν ανείπωτο φόβο και τρόμο. Γι’ αυτό το λόγο δεν μπορεί να κοιμηθεί τη νύχτα, γι’ αυτό τις περισσότερες φορές ουρλιάζει και κλαίει. Ο υποσυνείδητος κόσμος της Amy, ένας κόσμος γεμάτος φόβο, ατελείωτα μαρτύρια και μοναξιά, περνά μέσα στον συνειδητό της κόσμο, όπως φαίνεται από τη θέση του Κρόνου και του Χείρωνα.

Ο Χείρων συγκεκριμένα δείχνει ότι η πλήρης επούλωση είναι αναγκαία τόσο σε συνειδητό όσο και σε υποσυνείδητο επίπεδο. Για τον ψυχοθεραπευτή, η σύνοδος του Κρόνου και του Χείρωνα στον Ωροσκόπο γίνονται τα πιο σημαντικά σημεία που λαμβάνονται υπόψη στην ψυχολογική φύση ενός τέτοιου ασθενή. Ο Κρόνος πάνω στον Ωροσκόπο της στους Ιχθείς την παρουσιάζει να κυριαρχείται πλήρως από τον φόβο και την κατάθλιψή της, ενώ ο Χείρων φανερώνει το βάθος των ψυχολογικών της τραυμάτων. Ο χαρταετός εστιάζει σ’ αυτά τα τρία σημεία, δίνοντας έμφαση στο πόσο ευαίσθητοι αλλά και απαραίτητοι δείκτες είναι στην ψυχοθεραπεία.

Οι αντιθέσεις του Ωροσκόπου με τον Ουρανό και τον Πλούτωνα, δηλώνουν επίσης ψυχικές πιέσεις, που έρχονται από το τέλος του 6ου οίκου και θα λέγαμε πως είναι σε σύνοδο με την ακμή του 7ου οίκου (κατά τον Gauquelin, η ισχυρότερη θέση). Αυτή η αντίθεση με τον Ωροσκόπο δηλώνει το άγχος, τον τρόμο και τη φυσική βία, στα οποία εκτίθονταν η Amy, όπως ομοίως δείχνει η χιαστί όψη με τον ’ρη. Η ισχυρή τους θέση στις ακμές τους καθιστούν σημαντικούς δείκτες της βίας που υπέμενε από τα αγαπημένα της πρόσωπα, γονείς, σύντροφο και αδελφό.

Ο Ήλιος, ο Ερμής και η Αφροδίτη στον 11ο οίκο και στον Υδροχόο ρίχνουν περισσότερο φως στα θέματα αυτοεκτίμησης και άγχους. Σε καταστάσεις πίεσης, ο Υδροχόος στον Ήλιο και τον Ερμή μπορεί να στρεσαριστεί πολύ. Ο Ερμής στον Υδροχόο, σε μια ασθενή θέση, ρέπει επίσης σε εξωπραγματικά επίπεδα άγχους. Από την εμπειρία μου ως ψυχοθεραπευτής, πολλά άτομα που υποφέρουν από ανήσυχη ψυχική διάθεση ή εκτός ελέγχου εσωτερικό διάλογο (φωνές), έχουν τον Ερμή χωρίς να δέχεται δυνατές και πολλές όψεις ή τους Διδύμους ή τον Υδροχόο τοποθετημένους στους χάρτες τους με αδυναμίες (τονισμένες όμως). Η Amy έχει την «υπογραφή» του Υδροχόου: έχει τον Υδροχόο στην ακμή του 12ου οίκου (περισσότερο υποσυνείδητο στρες), Ήλιο και Ερμή στον 11ο οίκο (στον Υδροχόο) και Ουρανό (κυβερνήτη του Ήλιου της) σε σύνοδο με τον Πλούτωνα στην ακμή του 7ου οίκου. Ένας ισχυρός Ουρανός δημιουργεί έναν ισχυρό Υδροχόο, που τονίζει πολύ το αέρινο στοιχείο. Πολλές διαδικασίες σκέψης προκαλούν νοητική υπερφόρτωση. Το να ακούς φωνές μέσα στο μυαλό σου, το να ακούς τη ζωή σου να μεταδίδεται ως είδηση στην τηλεόραση και στο ραδιόφωνο και οι παραπλανητικές και παρανοϊκές σκέψεις είναι όλα ενδεικτικά της ψύχωσης. Οι φωνές σχεδόν πάντα είναι επικριτικές και καταστρέφουν την αυτοεκτίμηση του ατόμου, προκαλώντας ψυχικό τραύμα.

Ο Βόρειος Δεσμός της βρίσκεται σε ασθενή θέση και καθώς αποτελεί το «κοινωνικό βαρόμετρο» σ’ ένα χάρτη, μας δείχνει ότι η Amy μπορούσε πολύ εύκολα να γίνει κοινωνικά φοβική, να φοβάται τους ανθρώπους και τα πλήθη, όπως ακριβώς ένας αγοραφοβικός. Αυτό σχηματοποιεί ένα μέρος της παράνοιας να φαντάζεται ανθρώπους να την κοιτούν επίμονα και να σχεδιάσουν να την βλάψουν. Καρμικά η Amy πρέπει να είχε ζήσει παρόμοιες προηγούμενες ζωές. Το ότι δεν υπήρχε οικογένεια που να είναι στραμμένη στις ανάγκες της Amy φαίνεται από το Βόρειο Δεσμό στον Ταύρο και στον 2ο οίκο. Ο Βόρειος Δεσμός είναι επίσης σημείο εστίασης ενός Ταυ-Τετραγώνου με τη Σελήνη και τον Ήλιο. Το συνειδητό (ο Ήλιος) και το υποσυνείδητο (η Σελήνη), που συνθέτουν την ψυχή, βρίσκονται σε πάλη. Ο Βόρειος Δεσμός προσπαθεί να κρατήσει τον ψυχισμό σε ισορροπία αλλά, αλίμονο, με τόσα εναντίον της, αποτυγχάνει, δείχνοντας ότι η Amy είναι ανήμπορη να προστατεύσει την εκτεθειμένη ψυχή της από τα αδιάκριτα μάτια της κοινωνίας, εντείνοντας την παράνοιά της.

Τώρα ερχόμαστε στη Σελήνη που τονίζεται στο ζώδιο του Λέοντα, και ευτυχώς που δεν βρισκόταν σε κάποιο άλλο ζώδιο. Το ζώδιο της ευτυχίας και της χαράς ρίχνει λίγο φως στο βάθος του σκοτεινού της τούνελ, αλλά είναι ο περισσότερο φτωχός σε όψες πλανήτης του χάρτη. Σχεδόν εκτοπίζεται από τον ψυχισμό της από τις αντιθέσεις του Ήλιου, του Ερμή και της Αφροδίτης, δείχνοντας προβλήματα με την μητέρα, τον πατέρα, τον ερωτικό της σύντροφο και την κοινωνία. Ωστόσο, είναι η σύγχυση και η απογοήτευση από τον Ποσειδώνα στον 8ο οίκο, κυβερνήτη του Ωροσκόπου της και « Κυβερνήτη του χάρτη», που δείχνει την απώλεια του εαυτού της, τη διαλυμένη της ταυτότητα και την προδοσία από την μητέρα της, τους γείτονες και την κοινωνία. Το Ταυ-Τετράγωνο που σχηματίζεται με αντιθέσεις της Αφροδίτης και με τη Σελήνη να τετραγωνίζει τον Ποσειδώνα τονίζει την πάλη της με τον ίδιο της τον ψυχισμό, την προσπάθειά της να ισορροπήσει τον βασανισμένο της κόσμο, προκειμένου να αποφύγει τη διάλυση, κάτω από την ισχυρή επιρροή του Ποσειδώνα.

Η Σελήνη αντιπροσωπεύει την αίσθηση του «ανήκειν» και τον τρόπο που έχουμε γαλουχηθεί. Αυτό προφανώς ήταν ανύπαρκτο για την Amy και στο χάρτη καθρεφτίζεται η πραγματικότητά της. Η Σελήνη βρίσκεται στον 5ο οίκο με τον Καρκίνο στην ακμή του. Αυτό δηλώνει ότι η Amy αγαπά υπερβολικά την κόρη της: ο 5ος οίκος των παιδιών να προκαλείται από την Σελήνη και είναι στον Λέοντα (λατρεύουν τα παιδιά) και με την ακμή στον Καρκίνο δείχνει ότι είχε αφιερωθεί στο να προστατεύει και να φροντίζει την κόρη της. Χωρίς αυτήν δεν θα της έμενε τίποτα, που να την έκανε να συνεχίσει να ζει.

Η αντίθεση Ήλιου και Σελήνης δηλώνει χαμηλή αυτοεκτίμηση, καμιά αίσθηση του εαυτού, καμιά αίσθηση του «ανήκειν», καμιά ταυτότητα. Οι υποσυνείδητοι φόβοι και ο τρόμος της επηρεάζουν το συνειδητό της. Δεν είναι παράξενο που η Amy ήταν ψυχωσική.

Η Αφροδίτη στον Υδροχόο, κυβερνά τον 3ο και 8ο οίκο και μια εστιακή όψη ενός Yod με τον Δία και τον Κρόνο, δείχνει τον πόνο και την διαταραγμένη αγάπη για τον αδελφό και τους ερωτικούς της συντρόφους. Φαίνεται ότι την Amy την έλκυαν σύντροφοι με χαρακτηριστικά παρόμοια με αυτά του εξουσιαστικού αδελφού της. Από ψυχολογική άποψη, οι γυναίκες συνηθίζουν να έλκονται από συντρόφους που έχουν χαρακτηριστικά του πατέρα τους, αλλά στην συγκεκριμένη περίπτωση, λαμβάνοντας υπόψη τον εξουσιαστικό του ρόλο, ο αδελφός της Amy άρπαξε τον Κρόνιο θρόνο από τον πατέρα της. Τουλάχιστον μπορεί να κάνει σχέσεις, ακόμα κι με κάποιον που χρειάζεται θεραπεία όπως και η ίδια.

ΣΥΜΠΛΕΓΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΒΟΛΕΣ ΣΤΟΝ ΧΑΡΤΗ ΤΗΣ AMY

Ο Κρόνος και ο Χείρων είναι δύο πλανήτες με τις περισσότερες όψεις στο χάρτη της Amy και «κάθονται» πάνω στον Ωροσκόπο. Αποτελούν το εστιακό σημείο ενός χαρταετού και σχηματίζουν έναν αριθμό τριγώνων που δίνουν ένταση. Αυτό βέβαια δεν είναι πάντοτε εύκολο να το χειριστεί κανείς, γιατί μπορεί να δημιουργήσει το σύμπλεγμα του «θύματος». Αυτό τονίζεται ακόμη πιο πολύ από τον Ποσειδώνα που εστιάζει στο Ταυ-Τετραγώνο με τη Σελήνη και την Αφροδίτη, που δείχνουν θυσία και θυματοποίηση. Εμπλέκοντας την Σελήνη και την Αφροδίτη, δείχνει ότι η Amy δεν είχε φίλους και ήταν μόνη. Ένα σύμπλεγμα που δημιουργείται εξαιτίας του περιλαμβάνει την έλλειψη αγάπης από την μητέρα/ Σελήνη και την παραπλάνηση από τον Ποσειδώνα. Ο συνδυασμός του Ταυ-Τετραγώνου θα μπορούσε να δηλώνει ένα σύμπλεγμα «διωγμού – μαρτυρίου» (Ποσειδώνας) και ένα «μητρικό» σύμπλεγμα (Σελήνη/ Αφροδίτη). Υπάρχει επίσης σύγκρουση του Πλούτωνα με τον Ουρανό στην ακμή του 7ου οίκου. Ο 7ος οίκος είναι ο οίκος των «άλλων», οι άνθρωποι στους οποίους προβάλλουμε τις βαθύτερες ανάγκες μας. Αυτοί οι «άλλοι» επίσης δημιουργούν το σύμπλεγμα της «σκιάς», εκείνα τα χαρακτηριστικά που δε θέλουμε να αναγνωρίσουμε ότι έχουμε μέσα μας και τα οποία προβάλλονται στους άλλους, ειδικά στους ερωτικούς μας συντρόφους και στους εχθρούς μας. Το σύμπλεγμα που δημιουργείται εξαιτίας του μπορεί να είναι «δυστυχία μου» ή «δύναμη» με τους συντρόφους και τους εχθρούς.

Η τελευταία δυνατή όψη αφορά τον Ήλιο και τον Ερμή που βρίσκονται σε αντίθεση με τη Σελήνη και τετραγωνίζουν τον Βόρειο Δεσμό, σχηματίζοντας ένα Ταυ-Τετράγωνο. Αυτό θα μπορούσε να προβληθεί ως ένα «πατρικό» σύμπλεγμα, αλλά περιπλέκεται με το «μητρικό», που προαναφέρθηκε και εκφράζεται ή προβάλλεται στην κοινωνία (Βόρειος Δεσμός). Η Amy θα ψάχνει για μια πατρική και μητρική φιγούρα σε όλη της τη ζωή, προκειμένου να επουλώσει τα βαθιά ψυχολογικά της τραύματα. Γιατί υπάρχουν τόσα πολλά συμπλέγματα; Όλοι έχουμε πολλά συμπλέγματα, είναι οι πολλαπλές όψεις ή οι ομάδες που σχηματίζονται από τους πλανήτες, τα ζώδια και τους οίκους. Χωρίς αυτά τα συμπλέγματα, οι υποσυνείδητες παρορμήσεις και οι ανάγκες δεν θα εκφράζονταν και πολύ απλά θα είχαμε μια έκρηξη εξαιτίας των ανέκφραστων συναισθημάτων, ένα νευρικό κλονισμό.

Αν κοιτάξει κανείς τον χάρτη της Amy θα μπορούσε να παρατηρήσει και άλλα πράγματα. Η Amy θα μπορούσε να είναι ένα διορατικό άτομο που πατά στα πόδια του με τον Κρόνο και τον Ωροσκόπο στους Ιχθείς και τον Ποσειδώνα στον 8ο οίκο ή θα μπορούσε να είναι μια χαρισματική ηθοποιός με μία παρόρμηση να σώσει τον κόσμο. Έχει ένα όμορφο Μεγάλο Τρίγωνο στους ψυχικούς οίκους που της δίνει πρόσθετη διαίσθηση, ενώ η Σελήνη στον Λέοντα και στον 5ο οίκο θα μπορούσε να την κάνει ένα «πάρτι άνιμαλ». Πολλά παιδιά που γεννήθηκαν την ίδια στιγμή με την Amy δεν είχαν τραυματική παιδική ηλικία. Πρέπει λοιπόν να σκεφτούμε ότι αυτό που μας δίνεται και αυτό που εμείς κάνουμε τελικά δεν είναι παρά λεπτές γραμμές στην άμμο και ένα κύμα μπορεί πολύ εύκολα να αλλάξει τη μοίρα μας.

Χρησιμοποιώντας την αστρολογία κατά τη θεραπεία, ο ψυχοθεραπευτής μπορεί να δει την πάλη μέσα στο χάρτη και έτσι να κατευθύνει την προσοχή του σ’ αυτά τα σημεία, εξοικονομώντας χρόνο και ενέργεια. Ο αστρολογικός χάρτης μπορεί να γλιτώσει πολλές συνεδρίες παραδοσιακής θεραπείας, ενώ επίσης μπορεί να τονίζει κρυμμένα θέματα που συχνά ο ασθενής δεν τα έχει συνειδητοποιήσει. Ο συνδυασμός της αστρολογίας με την ψυχολογία είναι ένας τρόπος για να βοηθήσουμε τους ασθενείς μας και ένας άλλος τρόπος για μας να κατανοήσουμε καλύτερα την ανθρωπότητα.

Υ.Γ. Η Amy ήρθε για θεραπεία, ακριβώς μόλις ξεκίνησε η επιστροφή του Κρόνου της και διερχόταν από τον γενέθλιο Χείρωνα, τον Κρόνο και τον Ωροσκόπο της. Η Amy βρίσκεται ακόμη υπό ψυχιατρική παρακολούθηση, φοβάμαι όμως ότι τα τραύματα από το παρελθόν της είναι πάρα πολλά για να τα διαχειριστεί, ειδικά όταν ο διελαύνων Ουρανός θα διαγράφει σύνοδο με τον Ήλιο, ο Ποσειδώνας αντίθεση με τη Σελήνη και ο Πλούτωνας τετράγωνο με τον Ήλιο της.

Το παραπάνω άρθρο δημοσιεύτηκε το 1999 από τον Noel Eastwood, με τον τίτλο
«Amy – A case study» στο Federation of Australian Astrologers (FAA) Journal.
© 1999 Noel Eastwood

Ο Noel Eastwood είναι εκπαιδευμένος αστρολόγος και ψυχολόγος στην Νότια Αυστραλία
και ιδιοκτήτης του Astral Connection – School of metaphysics,
όπου διδάσκει αστρο-ψυχολογία, την ψυχολογία της αστρολογίας.

 

******

 

Συγγραφέας: Noel Eastwood
Πρωτότυπος τίτλος: Amy, the «kitchen cupboard kid»
Πηγή: Amy the kitchen cupboard kid
Advertisements

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s