Ο 12ος οίκος του ζωδιακού

Εδώ και χρόνια δέχομαι τις πιο πολλές απορίες σχετικά με το 12ο περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο οίκο. Αυτοί που μου γράφουν είναι συνήθως απελπισμένοι.

Πολλοί απ’ αυτούς είναι αρχάριοι με την αστρολογία και πανικοβάλλονται όταν μαθαίνουν ότι έχουν πλανήτες σ’ αυτόν τον οίκο. «Έμαθα ότι ο 12ος είναι απαίσιος οίκος. Είμαι καταραμένος;» Άλλες φορές, είναι άτομα που τα ξέρουν όλα για το 12ο. Στην πραγματικότητα, έχουν μια μακριά ιστορία μόχθου του 12ου και ελπίζουν ότι εγώ μπορώ να προβλέψω την ακριβή στιγμή που οι δοκιμασίες τους θα λάβουν τέλος. Οι παραδοσιακοί αστρολόγοι έχουν αποκαλέσει αυτόν τον οίκο «η κοιλάδα της δυστυχίας,» «το σκοτεινό άντρο της θλίψης και του τρόμου,» «η πύλη των βασάνων,» και ο οίκος «του Κακού Πνεύματος».

Εδώ υπάρχει κάρμα. Αυτό σημαίνει ότι τα κακά πράγματα συμβαίνουν στους κακούς ανθρώπους. Ακόμη κι οι καλοί άνθρωποι θα υπομείνουν ατυχίες εφόσον κουβαλάνε κάποιο μυστηριώδες χρέος από προηγούμενες ζωές. Αυτός ο οίκος μπορεί να φέρει απογοήτευση, αγωνία, περιορισμούς και απώλειες. Επίσης σκλαβιά, αρρώστια, και εγκλεισμό. Κυβερνά τα νοσοκομεία, τις φυλακές, τα ψυχιατρεία και τα μοναστήρια (αυτά στα οποία σας έστελνε η οικογένειά σας για να σας κρύψουν από την κοινή θέα). Ο 12ος κυβερνά επίσης τους κρυφούς εχθρούς. Είναι οι κακοποιοί τους οποίους δεν γνωρίζετε καν, όπως για παράδειγμα η χαμογελαστή αισθητικός σας η οποία γυρίζει σαν μάγισσα στο σεληνόφως και ακόμη καρφώνει βελόνες σε μια κούκλα βουντού η οποία έχει μια τούφα από τα μαλλιά σας.

Ευτυχώς που ο Dane Rudhyar, ο πατέρας της σύγχρονης αστρολογίας, διακήρυξε ότι «Δεν υπάρχουν κακοί οίκοι». [1] Έτσι οι σύγχρονοι αστρολόγοι, σαν το χαρωπό συνεργείο του Extreme Makeover, άρπαξαν τα τσεκούρια τους ενάντια σ’ αυτό το φρούριο της κατάρας. Απογύμνωσαν τα βρώμικα κελιά του και ξανάφτιαξαν το 12ο ωσάν μια τεράστια μήτρα αόρατων δυνάμεων. Τώρα πια είναι το υφάδι της θεϊκής ενότητας, πάνω στο οποίο είναι πλεγμένη η Μοναδικότητα από την οποία ξεπηδούμε όλοι και στην οποία όλοι επιστρέφουμε. Μέσα στις πτυχές των πέπλων της Ποσειδώνειας ομίχλης και των Ιχθύων, ο 12ος μετατράπηκε σε μια φάμπρικα εσώτερων ονείρων, σε κατοικία του συλλογικού ασυνείδητου, σε πηγή συμβόλων και αρχετύπων, στο αγαπημένο στοιχειό της φαντασίας μας. Είναι ο οίκος της διαίσθησης, της συμπόνιας και της πνευματικής υπέρβασης. Εδώ πρέπει να υπηρετούμε για να μην υποφέρουμε. Διότι ακόμη και οι σύγχρονοι αστρολόγοι δεν κατάφεραν να εξαλείψουν όλες τις δυσκολίες αυτού του οίκου. Μας προειδοποιούν ότι σε ένα τόσο ισχυρό και απέραντο διάστημα μπορείς άνετα να χάσεις τα αυγά και τα πασχάλια. Δεν έχουμε εύκολη πρόσβαση στις ιδιότητες και στα χαρίσματα των πλανητών εδώ πέρα. Μπορεί να λείπει η σαφής κατεύθυνση στη ζωή μας ή να είμαστε σε σύγχυση σχετικά με την ταυτότητά μας. Μπορεί να νιώθουμε ντροπαλοί, ασήμαντοι ή ανώνυμοι – ή να υποφέρουμε από την πλάνη της μεγαλοσύνης. Εδώ κατοικούν οι σωτήρες και οι μάρτυρες. Τα όρια της ψυχής μας μπορεί να είναι τόσο πορώδη που να αποτελούν εύκολο στόχο για τους θηρευτές, ή να γίνουμε λαμπεροί θηρευτές οι ίδιοι. Όλα αυτά μπορούν να μας οδηγήσουν σε αυταπάτες και στο αλκοόλ.

«Πράγματα που δεν μπορείς να δεις» θα μπορούσε να είναι ο τίτλος ενός παιχνιδιού γι’ αυτόν τον οίκο. Είτε προτιμάτε την παραδοσιακή είτε τη σύγχρονη άποψη, η ανάλυση του οίκου αυτού θέτει το ίδιο πρόβλημα: Με ποιον τρόπο ή με πόση ακρίβεια μπορείτε να χαρτογραφήσετε αυτήν την περιοχή; Όλοι οι κίνδυνοι που περιλαμβάνει είναι αόρατοι, είτε προέρχονται από το κάρμα, τους κρυφούς εχθρούς ή τη διεστραμμένη λογική του ίδιου σας του υποσυνείδητου. Σύμφωνα με τον Πτολεμαίο, ο 12ος αντιστοιχούσε στο τμήμα εκείνο του ουρανού ακριβώς πάνω από τον ορίζοντα, όπου τα άστρα θάμπωναν από τις «πυκνές, ομιχλώδεις αναθυμιάσεις της γήινης υγρασίας.» Σύμφωνα με τους Αιγυπτίους, τα άστρα χάνονταν ή αποδυναμώνονταν από το φως του ήλιου κατά την ανατολή.[2] Και για τους παραδοσιακούς και για τους σύγχρονους, ο 12ος αποτελεί ένα κολοσσιαίο τυφλό σημείο. Έτσι, παίρνουμε σαν αφετηρία το πρόβλημα της αντίληψης. Αναλογιστείτε την προειδοποιητική ιστορία του Αυτοκράτορα των Τσιν.

Ο Πρώτος Αυτοκράτορας των Τσιν ήταν ένας τύραννος. Φιλόδοξος και πανίσχυρος, κατέκτησε μια τεράστια περιοχή και ήταν ο πρώτος που ένωσε τους Κινέζους σε μια αυτοκρατορία. Όντας παθιασμένος με την αθανασία, έβαλε στόχο να κατακτήσει και τον ίδιο το θάνατο. Εξασφάλισε ένα πνευματικό κείμενο το οποίο υποσχόταν να του φανερώσει το μυστικό της αιώνιας ζωής. Αλλά το βιβλίο ήταν γραμμένο σε εσωτεριστική γλώσσα. Το μόνο που μπόρεσε να καταλάβει ήταν μία και μοναδική πρόταση: «Αυτός που θα καταστρέψει την Τσιν είναι ο Χου.» Νομίζοντας ότι το «Χου» αναφερόταν σε μια φυλή από τη Βόρειο Κίνα, κινητοποίησε ολόκληρη τη χώρα του να χτίσει ένα τεράστιο αμυντικό τείχος. Το τείχος αυτό εκτεινόταν για χιλιάδες μίλια για να κρατήσει μακριά τους εισβολείς της προφητείας. Το τείχος είναι ακόμη εκεί, αλλά η αυτοκρατορία των Τσιν κατέρρευσε μόλις μερικά χρόνια μετά το θάνατό του. Τι την κατέστρεψε; Όχι η βόρεια φυλή των «Χου», αλλά ο ανεύθυνος και ηλίθιος γιος του Τσιν ο οποίος επίσης λεγόταν Χου. Μιλώντας για τυφλά σημεία, ο Τσιν είχε στην κυριολεξία φυτέψει το σπόρο που οδήγησε σε κατάρρευση την αυτοκρατορία του.

Οι περισσότεροι από μας κάνουμε παρόμοια λάθη με το 12ο οίκο μας, γιατί και αυτός από μόνος του είναι ένα εσωτεριστικό κείμενο. Και οι κρυπτογραφημένες φράσεις του, που έρχονται με τη μορφή διαίσθησης, ενόχλησης και φόβων, μπορεί να μας παρασύρουν σε μια μάχη ενάντια σε κάποιον «Χου» του έξω κόσμου. Όπως συνέβη και στον αυτοκράτορα, μπορεί να ασκήσουμε όλη μας τη δύναμη για να κλείσουμε τους αόρατους εχθρούς μας έξω ενώ ταυτόχρονα να μας διαφεύγει η πραγματική κατάσταση. «Αυτο-αναίρεση» είναι η πιο κατάλληλη από τις παραδοσιακές λέξεις κλειδιά για να επιζήσουμε στο σύγχρονο 12ο οίκο, ο οποίος είναι αρκετά ισχυρός για να μας κάνει εξίσου άρρωστους, φυλακισμένους ή σκλαβωμένους όσο και όλους τους άλλους. Καθώς πλησιάζετε τις πεπλοστόλιστες πύλες αυτού του οίκου, οπλιστείτε με υγιή καχυποψία για τα δικά σας τυφλά σημεία. Δώστε προσοχή σε αυτά που σας ενοχλούν ή σας φοβίζουν «εκεί έξω,» διότι είναι πολύ πιθανόν ο εχθρός να παραμονεύει στις σκιές της ίδιας σας της φύσης, όπως αυτή περιγράφεται από τους πλανήτες και το ζώδιο ή τα ζώδια του 12ου οίκου σας.

ΗKatie έχει τη Σελήνη στο 12ο οίκο. Στην ακμή του 12ου οίκου της Ingrid είναι ο Καρκίνος, με κυβερνήτη τη Σελήνη. Κι οι δυο γυναίκες έχουν έναν παρόμοιο «εχθρό» στον έξω κόσμο. Η νέμεση της Katie είναι μια ηθοποιός στην τοπική θεατρική ομάδα. Άκουσα την Katie να παραπονιέται άπειρες φορές: «Αυτή θα με τρελάνει! Πάντα νιώθει οίκτο για τον εαυτό της. Είναι μια απλή καθηγήτρια γυμνασίου, αλλά το μόνο που ακούω απ’ αυτήν είναι πόσο σκληρά δουλεύει, πόσο εξαντλητική είναι η δουλειά της. Πάντα φέρνει τις εργασίες των μαθητών στις πρόβες και στις ομάδες, ώσπου να την πάρει ο ύπνος πάνω σ’ ένα σωρό από χαρτιά. Μήπως πιστεύει ότι θα της δώσουμε το Όσκαρ του μάρτυρα της χρονιάς;»

Η νέμεση της Ingrid είναι η Katie, για την οποία μιλάει συνέχεια. Το παράπονό της, προς έκπληξή μου, είναι παρόμοιο. “Απλά δεν την αντέχω την Katie. Όταν την ακούω νιώθω την αίσθηση των νυχιών πάνω σε κιμωλία. Με τρελαίνει έτσι που παριστάνει συνέχεια το θύμα. Θα σταματήσει ποτέ να γκρινιάζει και να οικτίρει τον εαυτό της;» Μια φορά ρώτησα την Ingrid γιατί πίστευε ότι η Katie την έκανε να νιώθει έτσι. «Νομίζω επειδή το’χω βιώσει πολύ έντονα. Η μητέρα μου ήταν αλκοολική, ξέρεις, και έπρεπε να φροντίζω μόνη μου τον εαυτό μου. Δεν είχα την πολυτέλεια να γκρινιάξω έτσι… Κανείς δεν μου έδινε σημασία όταν έκλαιγα.»

Εε, συγνώμη αλλά πρέπει να βγάλω τη σκούφια μου… Δεν θέλω να ακούγομαι σκληρή, αλλά έχω κι εγώ τη Σελήνη στο 12ο. Γι’ αυτό και γράφω για την Katie και την Ingrid. Όταν παραπονιούνται για τις παραπονιάρες με ενοχλεί. Επειδή η μητέρα της ήταν αλκοολική, η Ingrid στερήθηκε πολλές από τις συναισθηματικές ανέσεις της Σελήνης της. Αλλά η Katie κι εγώ δεν πηγαίναμε πίσω. Η Σελήνη στο 12ο οίκο συχνά φανερώνει μητέρες που είναι άρρωστες, ναρκισσίστριες ή με κάποιον άλλο τρόπο μη-δοτικές, αντιστρέφοντας τη δυναμική της σχέσης μάνας-παιδιού ώστε το παιδί να πρέπει να νταντεύει τη μαμά. Η Σελήνη στο 12ο οίκο μαθαίνει να καμουφλάρει τη δική της ευάλωτη φύση και να προσποιείται ότι δεν υπάρχει. Παίρνουν πτυχίο στην αυτάρκεια. Συχνά έχουν ιδιαίτερο χάρισμα στο να φροντίζουν τους άλλους. Αλλά καταπιέζοντας τις δικές τους ανάγκες για φροντίδα δεν τις εξαφανίζουν: απλά πηγαίνουν στο τυφλό σημείο του 12ου οίκου όπου ζουν όπως ζει ένα συναισθηματικά πεινασμένο παιδί. Σέρνοντας ξοπίσω από τον κατάλληλο άνθρωπο που θα το φροντίσει, το ασυνείδητο του μικρού ορφανού παιδιού κραυγάζει «Εγώ το καημένο!» — και το ακούν όλοι εκτός από το ίδιο το άτομο που έχει τη Σελήνη στο 12ο.

Ο Τσιν είχε δυο γιους. Έδωσε όλη την προσοχή του στον πρωτότοκο, τον Φου, τον προκαθορισμένο διάδοχο του θρόνου. Παραμελημένος, ο δευτερότοκος Χου παρέμεινε αδαής, ανόητος και οξύθυμος, στην ουσία δεν μεγάλωσε ποτέ. Αλλά όταν πέθανε ο Τσιν, οι κακοί αυλικοί απέτρεψαν την άνοδο του Φου στο θρόνο και τοποθέτησαν το Χου σαν μαριονέτα τους. Μια αυτοκρατορία που θα μπορούσε να κρατήσει μερικές εκατοντάδες χρόνια κατέρρευσε ουσιαστικά εν μία νυκτί. Αν οι πλανήτες στο 12ο ήταν παιδιά, θα μεγάλωναν με τον τρόπο που μεγάλωσε ο παραμελημένος Χου. Χωρίς τη συνειδητή μας προσοχή, δεν θα ελεγχθούν ούτε θα εκπαιδευτούν. Δεν θα έχουν τις ίδιες ευκαιρίες να μεγαλώσουν και να ωριμάσουν. Όμως, σε στιγμές ασυνειδητότητας, θα πάρουν τον έλεγχο και τότε μπορούν να προκαλέσουν μεγάλη ζημιά.

Ας πάρουμε σαν παράδειγμα την περίπτωση ενός Άρη στο 12ο οίκο. Ο Άρης είναι ο αρχετυπικός πολεμιστής, αντιπροσωπεύει την ικανότητά μας να θέτουμε όρια, να διεκδικούμε τα θέλω μας, να θυμώνουμε όποτε χρειάζεται. Άτομα με τον Άρη στο 12ο οίκο έχουν συχνά κάποια δυσκολία στο να κυνηγήσουν αυτό που θέλουν. Εξωτερικά φαίνονται ευγενικά και συγκαταβατικά, τις περισσότερες φορές τους λείπει η αμεσότητα στην επίθεση που χαρακτηρίζει έναν Άρη. Μπορείτε να τα προσβάλλετε επανειλημμένως και να μην εισπράξετε αντιδράσεις, αλλά κάποια μέρα, κάποιος, ίσως εσείς, να εισπράξετε μια τεράστια Άρεια έκρηξη. Ο 35χρονος προγραμματιστής υπολογιστών θα εξαφανιστεί και ένα 2χρονο νευρόσπαστο θα πάρει τη θέση του. Αλλά το άτομο που θα σας επιτεθεί δεν έχει καταλάβει ότι σας επιτέθηκε. Μπορεί να σας έστειλε κακόβουλα emails, να αμαύρωσε το όνομά σας καταμεσής στην κεντρική πλατεία, αλλά όταν έρθει η ώρα να απολογηθεί, θα σας αγνοήσει. Για να νιώσει πραγματικά ένοχος για την πράξη του, αυτός ο Άρης από το 12ο θα πρέπει πρώτα να ανέβει στο επίπεδο της συνειδητότητας.

Οι πλανήτες και τα ζώδια του 12ου οίκου μας είναι σαν παιδιά με ειδικές ανάγκες. Έχουν υποστεί κριτική και περιορισμούς. Με κάποιον τρόπο το πρώιμο περιβάλλον τους δεν ενθάρρυνε ή δεν υποστήριξε την έκφρασή τους. Μπορεί να εισέπρατταν απειλή, άρνηση ή ντροπή από το άτομο που τα φρόντιζε. Με κάποιον τρόπο έλαβαν το μήνυμα ότι δεν είναι ασφαλές γι’ αυτά να εκφράζονται. Με τον Άρη ή τον Κριό στο 12ο οίκο, μπορεί να φοβάμαι να εκφράσω την ανταγωνιστική μου ορμή ή να αρνούμαι τον εγωισμό μου. Με τον Πλούτωνα ή το Σκορπιό, μπορεί να ντρέπομαι πολύ να αποκαλύψω το πάθος μου, τη σεξουαλικότητά μου, τη δύναμή μου. Με τον Ερμή ή τους Διδύμους στο 12ο, μπορεί να αποφασίσω να κρατήσω το στόμα μου κλειστό. Με τον Ουρανό ή τον Υδροχόο στο 12ο, θα καλύψω ό,τι με κάνει διαφορετική και θα κρατήσω καλά φυλαγμένη τη δημιουργική μου ευφυΐα. Με την Αφροδίτη, τον Ταύρο ή το Ζυγό, δεν θα ξέρω πόσο όμορφη, πόσο αισθησιακή, πόσο καλλιτεχνική ή αγαπησιάρα μπορώ να γίνω.

Όποιος και να είναι ο παραμελημένος πλανήτης ή το ζώδιο, όταν καταλαβαίνουμε υποσυνείδητα την έλλειψή του μας κάνει να νιώθουμε θύματα ή, πιο συγκεκριμένα, είμαστε πεπεισμένοι ότι είναι ηθικά σωστό να αισθανόμαστε λύπηση για τον εαυτό μας. Στο κάτω-κάτω, δεν στερηθήκαμε κάτι; Ένας επιχειρηματίας που γνωρίζω, που έχει Άρη στο 12ο οίκο, γνώριζε πολύ καλά την αδυναμία του στο να διεκδικεί: «Η μητέρα μου διεκδικούσε όλο το θυμό στο σπίτι. Δεν τολμούσα να την αντικρούσω. Όμως δεν κατάφερα και να γίνω ο εαυτός μου.» Όταν έμαθε ότι είχε τη φήμη του σκληρού και αδίστακτου μεταξύ των συναδέλφων του – η σκιά του Άρη του – πραγματικά ενθουσιάστηκε. «Δεν σε ενοχλεί ότι μπορεί να πληγώνεις τους ανθρώπους;» τον ρώτησα. Είδα μια φευγαλέα σύγχυση στα μάτια του και μετά το βλέμμα του χάθηκε. Χαμένος στις αναμνήσεις του παρελθόντος και ανίκανος να τις προσαρμόσει σε μια διαφορετική εικόνα του παρόντος του, έχασε την επαφή μαζί μου και ξέχασε και την ερώτηση.

***

Μου αρέσει η σύγχρονη εκδοχή του 12ου απλά γιατί τη βρίσκω περισσότερο χρήσιμη και αληθινή. Από τη σύγχρονη προοπτική, για να κερδίσεις τους πλανήτες του 12ου οίκου σου πρέπει πρώτα να συνειδητοποιήσεις ότι υπάρχουν. Το επόμενο βήμα είναι να διαλέξεις – μεταφορικά – ανάμεσα στις πιο παραδοσιακές επιλογές: Θα μπεις φυλακή, σε ψυχιατρείο, σε νοσοκομείο ή σε μοναστήρι; Μπορείς να βρεθείς σε μια φυλακή από λάθη του παρελθόντος. Μπορείς να χάσεις τα λογικά σου από απογοήτευση ή θυμό. Μπορείς να σωριαστείς στο κρεβάτι του πόνου γεμάτος πληγές. Ή μπορεί να γονατίσεις και να προσευχηθείς σε μια ανώτερη δύναμη. Σ’ αυτόν τον απέραντο εσωτερικό κόσμο, ο χρόνος και ο τόπος δεν έχουν νόημα. Για να επαναδομήσεις την ψυχή του 12ου οίκου σου οι δυνατότητες είναι άπειρες. Στη φαντασία σου, μπορείς, σαν ένας νεαρός Δαλάι Λάμα, να περιπλανηθείς σε ένα τεράστιο εσωτερικό σπίτι με χίλια δωμάτια, απολαμβάνοντας αυτήν την πολύτιμη ενσάρκωση και να επωφεληθείς από την ιστορία αιώνων παίρνοντας γνώση από τεράστιες εσωτερικές βιβλιοθήκες. Όποιο και να είναι το παρελθόν σου, αν ρίξεις μια ακτίνα φωτός στο 12ο οίκο σου μπορεί να ξεδιπλωθεί μπροστά σου ένα τεράστιο λιβάδι από δυνατότητες.

Ο αθέατος κόσμος δεν λειτουργεί όπως ο υλικός κόσμος, αυτό πρέπει να το εμπεδώσουμε. Αν πάθω κάτι κακό στον θεατό κόσμο, μπορώ να κλαίω και να ρίχνω ευθύνες. Αν είμαι απλά μια υλική ύπαρξη και το πρώιμο περιβάλλον μου δεν υποστήριξε την Αφροδίτη ή τον Ερμή μου, μπορώ να πω ότι είμαι απλά ένα κομμάτι από γενετικό υλικό που είχε την κακοτυχία να γεννηθεί σε άσχημες συνθήκες. Όμως τα πράγματα δεν είναι έτσι στον κόσμο του πνεύματος. Αν αποδεχθώ την πνευματική μου υπόσταση, τότε πρέπει να δώσω κατά κάποιον τρόπο λογαριασμό για την ύπαρξή μου πριν και μετά τη μήτρα. Μπορεί να φτάσω στο σημείο να πιστέψω ότι οι επιλογές μου επηρεάζουν την πορεία της ψυχής μου, ότι οι πράξεις μου από το παρελθόν έχουν καθορίσει την τωρινή μου κατάσταση, φέρνοντάς με στο σωστό μέρος για το επόμενο στάδιο της εξέλιξής μου, και ότι αυτό που κάνω τώρα θα έχει επιπτώσεις σε ό,τι θα συμβεί μετά το θάνατό μου. Αν μετατοπίσουμε την προοπτική μας πέρα από αυτή τη ζωή, τότε ο 12ος παίρνει μια εντελώς νέα μορφή. Αποκτάμε καινούργιες δυνατότητες. Οι πλανήτες και τα ζώδια εδώ δεν είναι ούτε θυματοποιημένα ούτε στερημένα παιδιά. Αυτό που σε υλικό επίπεδο μοιάζει με απώλεια, μετατρέπεται σε ιερή μύηση ή τελετουργική θυσία στο πνευματικό επίπεδο.

ΟEric έχει τον Ήλιο στον Κριό στο 12ο οίκο – σε αντίθεση με Κρόνο και Ποσειδώνα. Έχασε τον πατέρα του όταν ήταν 5 ετών. Ο αλκοολικός τζογαδόρος πατέρας του βγήκε από την πόρτα και δεν επέστρεψε ποτέ. Ο Ήλιος εκφράζει τη θέλησή μας, το σκοπό μας, και επίσης το πώς βιώνουμε τον πατέρα (όπως ακριβώς η Σελήνη περιγράφει το πώς βιώνουμε τη μητέρα). Αυτό δεν σημαίνει ότι όποιος έχει τον Ήλιο στο 12ο χάνει στην κυριολεξία τον πατέρα του, αλλά κατά κάποιον τρόπο η πατρική επιρροή έχει θαμπώσει ή θυσιαστεί. Η πατρική υποστήριξη ή ενθάρρυνση στα ιδιαίτερα χαρίσματα του παιδιού απουσιάζει. Ο Eric δοκίμασε διάφορες ταυτότητες όσο μεγάλωνε, έγινε ταραξίας, αθλητής στην ομάδα του κολλεγίου, κατόπιν επαναστάτης δημοσιογράφος, τελικά ποιητής. Στο κολλέγιο είχε την καλοτυχία να βρει έναν ισχυρό μέντορα στην ποίηση και κάτω από την επιρροή αυτού του υποκατάστατου του πατέρα, βρήκε το δρόμο του. Τα βιβλία με τις έτοιμες αστρολογικές ερμηνείες λένε συχνά ότι ο Ήλιος στο 12ο είναι ντροπαλός και έχει την τάση να λειτουργεί παρασκηνιακά. Αλλά δεν πρέπει πάντα να πιστεύετε αυτά τα βιβλία. Ο Eric είναι ένας δυνατός και ισχυρογνώμων Κριός, ο οποίος σαν γνήσιος ατομικιστής, αρνήθηκε να ενταχθεί σε κάποιο εταιρικό καλούπι. Ίδρυσε τη δική του εκδοτική εταιρεία και συνέχισε να γράφει ποιήματα που κέρδιζαν βραβεία. Παρόλη τη σχετική με το 12ο οίκο ιστορία του – ή μάλλον εξαιτίας αυτής – έγινε ένας αφοσιωμένος πατέρας τριών παιδιών και λειτουργεί και σαν πατρική φιγούρα για πολλούς νεώτερους συγγραφείς, υποστηρίζοντας, ενθαρρύνοντας και δημοσιεύοντας τη δουλειά τους. Η πρώιμη θυσία του στο 12ο οίκο ήταν η αρχή που τον οδήγησε αργότερα στην επιτυχία.

Όταν η προοδευμένη Σελήνη του Eric μπήκε στο 12ο οίκο του, η εκδοτική του εταιρεία άρχισε να δείχνει σημάδια αποτυχίας. Ο 12ος οίκος έχει τη μοναδική θέση στον τροχό του ωροσκοπίου, κατά την οποία έρχεται ως τελευταίος οίκος πριν από την αρχή, από τον πρώτο. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, οι διελεύσεις και οι πρόοδοι μέσα από αυτόν τον οίκοσηματοδοτούν ένα τέλος που προηγείται ενός νέου ξεκινήματος. Όταν η προοδευμένη Σελήνη ή ο Κρόνος περνάνε από αυτόν τον οίκο, η μετάβαση αυτή μπορεί να κρατήσει δύο χρόνια. Οι δομές της ζωής μας που έδωσαν ό,τι χρήσιμο είχαν τώρα διαλύονται. Οι σχέσεις μπορεί να παρέλθουν και να βιώσουμε απώλειες. Μπορεί να δοκιμαστούμε στο πόσο έχουμε εξελίξει αυτόν τον οίκο μας, τι έχουμε μάθει από την πρώιμη θυσία μας, πόσο καθαρά βλέπουμε το τυφλό μας σημείο και πόσο καλά το έχουμε χαρτογραφήσει. Κατά την πρόοδο της Σελήνης του ο Eric πάλεψε με την κληρονομιά του πατέρα του: άρχισε να πίνει, να τσακώνεται με τη γυναίκα του και να χάνει χρήματα ακριβώς όπως είχε κάνει ο πατέρας του. Μια ζωή έλεγε «δεν θα κάνω ποτέ αυτά που μου έκανε ο πατέρας μου» και τώρα ήρθε η στιγμή να αντιμετωπίσει την ίδια προοπτική στον ίδιο του τον εαυτό. Οι διελεύσεις και οι πρόοδοι από το δωδέκατο οίκο μπορούν να μας πάνε στον πάτο. Θα μας δείξουν κομμάτια του εαυτού μας που δεν έχουμε ξαναδεί. Αυτό δεν είναι πάντα κακό. Καινούργια ομορφιά, δύναμη και χαρίσματα μπορεί επίσης να κρύβονται στο τυφλό μας σημείο. Όταν η προοδευμένη Σελήνη του βγήκε από το 12ο, ο Eric ήταν ένας καινούργιος άνθρωπος. Είχε ξεκαθαρίσει τη ζωή του, είχε βρει έναν εντελώς καινούργιο δρόμο και με ανανεωμένους όρους ήταν ένας δυνατός και γεμάτος έμπνευση Κριός για ακόμη μια φορά.

***

ΟPaul είναι συγγραφέας και φωτογράφος με τον Ποσειδώνα στο 12ο. Κάποτε του περιέγραψα τον Ποσειδώνα και πώς αυτός μιλάει μέσα από τη μουσική, την τέχνη, την ποίηση. Οι αστρολόγοι συσχετίζουν το 12ο οίκο με τη σύλληψη. Πρότεινα ότι η «σφραγίδα» του Ποσειδώνα πρέπει να ήταν η γνώση που απέκτησε ο Paul όταν ήταν μέσα στη μήτρα. Τα μάτια του έλαμψαν. Η μητέρα του έπαιζε πιάνο καθ’ όλη τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, μου είπε, και εκείνος πάντα ένιωθε ότι αυτό το γεγονός είχε χαραχτεί βαθιά μέσα του. Οι σκέψεις του μοιάζουν να κινούνται σε μουσικά μονοπάτια. Ένας ιδιαίτερα εσωστρεφής άνθρωπος, ο Paul έχει τον Ήλιο στο Σκορπιό σε τετράγωνο με μια κυριαρχική σύνοδο Πλούτωνα/Κρόνου, έτσι δεν εκπλήσσει το γεγονός ότι ο Paul είναι γνωστός για ξεσπάσματα μη ανεκτικότητας και ακαμψίας. Όπως θα διέκρινε κανείς από το χάρτη του, ο πατέρας του ήταν αυστηρός. Στην παιδική του ηλικία ο Paul δεν αφέθηκε να περιπλανηθεί στα όνειρα ή στα νερά του Ποσειδώνα: αυτή ήταν η πρώιμη στέρηση των δυνατοτήτων του πλανήτη του. Στα νεανικά του χρόνια ο Paul υπηρέτησε στο στρατό και αργότερα πήγε σε σχολή για να σταδιοδρομήσει στις επιχειρήσεις. Όμως τα τελευταία 10 χρόνια τον παρακολουθώ να αποσύρεται σταθερά από τα επίγεια θέματα και να βυθίζεται στον Ποσειδώνιο κόσμο της τέχνης του. Τα τελευταία δύο χρόνια έχει απορροφηθεί τόσο από τον Ποσειδώνα του που εξαφανίζεται για μήνες κάθε φορά. Ωστόσο, όποτε τον βλέπω, είναι πολύ ζωντανός. Πολύ περισσότερο από όσους γνωρίζω, ο Paul ζει τη ζωή του καλλιτέχνη, εντελώς σε χρόνο καλλιτέχνη. Μπορεί να περάσει ώρες ολόκληρες μόνο και μόνο για να πετύχει το σωστό φωτισμό για μια φωτογραφία. Μπορεί να μείνει μέρες άγρυπνος, ζώντας με τους χαρακτήρες των μυθιστορημάτων του λες και είναι οι συγκάτοικοί του. Ο Ποσειδώνας του στο 12ο έχει γίνει το κέντρο της ζωής του. Είναι ο βυθισμένος θησαυρός που προσπαθούσε όλη του τη ζωή να ανασύρει στην επιφάνεια. Είναι κάτι πραγματικά θεϊκό.

Όταν κοιτάζω το χάρτη ενός ατόμου και βλέπω πλανήτες στο 12ο, οι λέξεις «κατάρα» ή «δυστυχία» δεν είναι οι πρώτες λέξεις που έρχονται στο μυαλό μου. Προτιμώ να σκέφτομαι ότι εκεί μέσα υπάρχει ένα μεγάλο χάρισμα, στην πραγματικότητα, ο αληθινός πλούτος του χάρτη. Αλλά είναι σαν καταπίστευμα. Το άτομο με το 12ο πρέπει πρώτα να ενηλικιωθεί, και εννοώ πνευματικά. Το εγώ μπορεί αχόρταγα να οικειοποιηθεί το υπόλοιπο του χάρτη για να ικανοποιήσει τις επιθυμίες του, αλλά ο οίκος αυτός δεν παραδίδει τα αγαθά του τόσο εύκολα. Θα πρέπει να υπάρξουν θυσίες: θα υπάρξει ανωριμότητα, αδυναμία και γκρίνια. Και θα είναι μακρύ το ταξίδι που απαιτεί αυτογνωσία, ταπεινότητα και πνευματική υπευθυνότητα. Πάντως, όσο καιρό και να πάρει, ο θησαυρός του 12ου οίκου δεν θα εξαφανιστεί. Επειδή έχει κερδηθεί ανά τους αιώνες μέσα από πολλές ζωές, είναι βαθύς και ενστικτώδης. Οι προοπτικές του για μια ευρεία αναγνώριση των χαρισμάτων του είναι επίσης τεράστιες.

Δεν είμαι η μόνη που σκέφτεται έτσι. Ο Michel Gauquelin, ένας ψυχολόγος που χρησιμοποιούσε στατιστικά μοντέλα για να ερευνήσει την εγκυρότητα της αστρολογίας, ανακάλυψε ότι ενώ πολλοί αστρολογικοί παράγοντες ήταν άσχετοι, οι πλανήτες στο 12ο οίκο[3] είχαν ισχυρό συσχετισμό με την επιτυχία στη σταδιοδρομία ενός ατόμου. Συναντούσε συχνά τον Άρη στο 12ο οίκο σε χάρτες αθλητών. Ηθοποιοί, πολιτικοί και δημοσιογράφοι εμφάνιζαν το Δία στο 12ο. Επιστήμονες και γιατροί, τον Κρόνο ή τον Άρη. Ζωγράφοι και μουσικοί, την Αφροδίτη. Και συγγραφείς, τη Σελήνη. Το εύρημα αυτό εξέπληξε ακόμη και τους αστρολόγους, οι οποίοι συνήθιζαν να εντοπίζουν δείκτες καριέρας στο 10ο οίκο.
Ο σύγχρονος αστρολόγος Maurice Fernandez προχωρεί σε έναν πιο έντονο ισχυρισμό για τους πλανήτες στο 12ο.[4] Σύμφωνα με το Fernandez, άτομα που έχουν θέσεις επιρροής ή διασημότητες έχουν περισσότερες πιθανότητες για τονισμένο 12ο οίκο παρά για 10ο. Καθώς ο 12ος οίκος κυβερνά και το συλλογικό ασυνείδητο και τις μάζες, οι πλανήτες εδώ δηλώνουν το δυναμικό να συντονίζεται κανείς με ό,τι είναι δημοφιλές και έχει αντίκτυπο σε μεγάλα ακροατήρια. Μπορεί επίσης να φέρουν το βάρος της μαζικής προβολής, θυσιάζοντας την προσωπική τους ζωή για να γίνουν προϊόντα ή σύμβολα. Αναλογιστείτε το διαφορετικό βαθμό διασημότητας που έχουν τα εξής άτομα με τον Ήλιο στο 12ο οίκο: Γκάντι, Μαντόνα, Τζωρτζ Μπους και Ρόντνι Κινγκ.

Όπως συμβαίνει με κάθε αστρολογικό παράγοντα, αυτό που πραγματικά μετράει είναι πώς τον χειρίζεται το άτομο που τον έχει. Γνωρίζω ότι πίσω από κάθε απεγνωσμένο email που λαμβάνω σχετικά με το 12ο, υπάρχει ένα τεράστιο δυναμικό για επιτυχία. Και καθώς έχω φτάσει σε σημείο να αναγνωρίζω την ιδιαίτερη ποιότητα των πλανητών στο 12ο οίκο, ο υπόλοιπος χάρτης ωχριά μπροστά τους. Χωρίς αμφιβολία, αυτός ο οίκος της αυτο-αναίρεσης, του περιορισμού και της απώλειας είναι ο πιο αγαπημένος μου στο χάρτη.

________________________________________
Σημειώσεις: 
1. Dane Rudhyar, The Astrological Houses (Οι Αστρολογικοί Οίκοι) (CRCS: 1972), p. 141
2. Βλέπε Deborah Houlding, The Houses: Temples of the Sky (Οι Οίκοι: Οι Ναοί του Ουρανού) (Ascella Publications, 1998), p. 56 and 115, για τη συζήτηση περί των Πτολεμαϊκών και Αιγυπτιακών απόψεων.
3. Οι μελέτες των Gauquelin’s έδειξαν επίσης ότι πλανήτες στον 9ο και κατά ένα ποσοστό, στον 3ο και στον 6ο, έχουν παρόμοια επιρροή. Βλέπε Michel Gauquelin, The Truth About Astrology (Η Αλήθεια για την Αστρολογία), (Hutchinson, 1984).
4. Maurice Fernandez, Neptune, The 12th House and Pisces (Ο 12ος Οίκος και οι Ιχθείς) (Trafford, 2004).

Συγγραφέας: Dana Gerhardt
Πρωτότυπος τίτλος: The Twelfth House
Πηγή: The 12th House – Astrodienst
(κατόπιν έγγραφης άδειας της Συγγραφέως Dana Gerhardt ειδικά για το myhoroscope).
Advertisements

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s