Άλαν Λήο (Alan Leo) – Ένας μεγάλος αστρολόγος ερευνητής

Ο πατέρας της σύγχρονης αστρολογίας, όπως ονομάστηκε ο άνθρωπος αυτός, γεννήθηκε στο Λονδίνο, στις 7 Αυγούστου του 1860, στις 6 περίπου το πρωί και του έδωσαν το όνομα Γουίλιαμ Φρέντερικ Άλαν. Ο χάρτης του δείχνει ωροσκόπο στην Παρθένο και στην πρώτη μοίρα. Ο Ήλιος, ο Ερμής, ο Δίας και ο Κρόνος κατέχουν τον καρμικό δωδέκατο οίκο στο σταθερό ζώδιο της φωτιάς, το Λέοντα.

Με τους τέσσερις βασικούς αυτούς πλανήτες, τόσο κοντά στο σημείο ανατολής του Hλiου, ήταν φυσικό γι’ αυτόν να πάρει τη μοίρα του στα χέρια του. Ακόμα και η αλλαγή του ονόματός του σε Άλαν Λήο και η διόρθωση του χάρτη της γέννησής του στις 5:49 με σκοπό να φέρει τον Κρόνο σε ακριβή σύνοδο με τον ωροσκόπο του. Για τους λόγους που θα συζητήσουμε παρακάτω, θα δούμε ότι έχουμε έναν αυθεντικό χάρτη με ωροσκόπο Παρθένο.

Τα παιδικά του χρόνια

Ο Άλαν Λήο είχε σοβαρούς λόγους να πιστεύει ότι ήταν ένα παιδί του Κρόνου. Η ζωή του ήταν αυστηρά πειθαρχημένη από την αρχή. Η μητέρα του ήταν μια στενόμυαλη, φανατική γυναίκα, της οποίας η στρυφνή και άκαμπτη προσήλωση στο καθήκον πήγαζε από το θρησκευτικό δόγμα στο οποίο ανήκε, που έμεινε γνωστό σαν «οι εν Χριστώ αδελφοί του Πλύμουθ». Αν και γεννήθηκε μετά από οχτώ χρόνια γάμου των γονιών του, μετά απ’ αυτόν ακολούθησαν ένας αδερφός και μια αδελφή. Στα πέντε του κιόλας χρόνια είχε επωμιστεί πολλές από τις αγγαρείες του νοικοκυριού.Η μητέρα του πίστευε πως το γέλιο και η διασκέδαση ήταν όργανα του σατανά και πως μόνο η σκληρή εργασία κρατούσε το σατανά μακριά. Ξυπνούσε πάντα στις 5 η ώρα το πρωί και προσευχόταν δύο ώρες πριν ασχοληθεί με τις ανάγκες του σώματος και της ψυχής των παιδιών της. Ο σύζυγός της κουράστηκε τελικά από τον ανυπόφορο τρόπο της και έφυγε για το εξωτερικό. Έστελνε στην οικογένειά του κάποιο μέτριο επίδομα όμως δεν είχε καμιά αποτελεσματική επιρροή στα παιδιά του.

Ο Άλαν Λήο παραδεχόταν ο ίδιος πως τα παιδικά του χρόνια ήταν δυστυχισμένα. Ποτέ δεν έπαιζε με άλλα παιδιά και ποτέ δεν είχε χρόνο για διασκέδαση και παιχνίδια. Η μόνη ανάπαυλα που έβρισκε από την φροντίδα των αδελφών του ήταν όταν επισκεπτόταν τον παππού και την γιαγιά του. Όμως η μητέρα του δεν του επέτρεπε να λείπει πολύ από το σπίτι και γρήγορα τον έφερνε πίσω στη δουλειά. Για ένα μικρό χρονικό διάστημα φοίτησε σ’ ένα πολύ καλό σχολείο αρενών και ήταν άριστος μαθητής. Στα δεκαπέντε του όμως, σταμάτησε το σχολείο και έπιασε δουλειά σαν βοηθός μανάβη. Κοιμόταν στο μαγαζί και έδινε όλο του το μισθό στη μητέρα του.

Η εγγύτητα του Κρόνου στον ωροσκόπο του πολύ σωστά ερμηνεύει την αυστηρότητα των νεανικών χρόνων του Άλαν Λήο και μόνο όταν ο πλανήτης αυτός ολοκλήρωσε τη διέλευσή του στον ανατολικό ορίζοντα, γύρω στα τριάντα πέντε του χρόνια, τα βάρη της ζωής άρχισαν να φεύγουν από τους ώμους του. Ο γενικός κανόνας είναι πως τα άτομα στα οποία κυριαρχεί ο Κρόνος έχουν δυστυχισμένα παιδικά χρόνια, όμως αργότερα ευημερούν και απολαμβάνουν μια ευτυχισμένη ώριμη ηλικία.
Η διαρκής σύγκρουση των γονιών του Άλαν Λήο φαίνεται από τη στενή αντίθεση ανάμεσα στον Άρη, που κυβερνά τον τέταρτο οίκο της μητέρας του, και της Αφροδίτη, που κυβερνά τον πέμπτο οίκο του πατέρα. Έτσι, λοιπόν, η μητέρα ήταν ο αρχηγός της οικογένειας (ο Άρης στον Αιγόκερω), ενώ ο πατέρας είχε αποποιηθεί τις ευθύνες του διαλέγοντας τη θάλασσα (Αφροδίτη στον Καρκίνο). Η αντίθεση αυτή σχημάτιζε τετράγωνη όψη με τη Σελήνη, και για το λόγο αυτό το ευαίσθητο αυτό παιδί υπέφερε τόσο στα παιδικά του χρόνια. Ο τρόπος με τον οποίο ο Άλαν Λήο έμαθε στην πειθαρχία από τη μικρή του ηλικία και συνέχισε σε όλη του τη ζωή να εργάζεται και να προσφέρει στους συνάνθρωπους του δείχνει πως η Παρθένος πρέπει να ήταν ο ωροσκόπος του.
Η γέννηση λίγο μετά τις έξι δείχνει τον Κρόνο αρκετά κοντά στον ωροσκόπο και περιγράφει την ευσυνειδησία, την αίσθηση της ευθύνης και τον αυτοέλεγχο.

Ένας γενέθλιος χάρτης με τον Κρόνο να ανυψώνεται ακριβώς στο Λέοντα δε θα μπορούσε να εξηγήσει τη χαρακτηριστική Παρθένια ικανότητα του Άλαν Λήο να αντεπεξέρχεται στον τεράστιο όγκο των μικρολεπτομερειών, στην προθυμία του να ασχολείται με τις ταπεινές αγγαρείες του νοικοκυριού και στη σχολαστική του συμπεριφορά – στάση απέναντι στη ζωή, δεν κάπνιζε, δεν έπινε, και ήταν χορτοφάγος. Ο Κρόνος, επίσης, στη μοίρα του ωροσκόπου ίσως τον έκανε λιγότερο ελκυστικό. Ο Κρόνος στον πρώτο του οίκο τείνει να δίνει μια λιτότητα στην εμφάνιση, ενώ στο δωδέκατο οίκο εκδηλώνεται μια ασυνείδητη αίσθηση του πεπρωμένου. Ο συνδυασμός της επιρροής Κρόνου και Παρθένου έχει σχέση με την άποψη του Λήο: «πρέπει να προσφέρω κάποια πράγματα στον κόσμο».

Αν είχε ανακαλυφτεί τότε ο Πλούτωνας, ο Λήο θα είχε αποδώσει ίσως τις τραυματικές του προσωπικές και οικονομικές αναποδιές στο στενό τετράγωνο του πλανήτη αυτού με το Δία και τον Ήλιο, αντί να προσπαθεί να εξηγήσει τα προβλήματά του, μέσα από τον Κρόνο και τον ωροσκόπο του. Στα δεκαέξι του βρέθηκε στο Λίβερπουλ, άφραγκος, και χωρίς φίλους. Όμως, δώδεκα μήνες αργότερα είχε βρει μια καλή δουλειά. Στα δεκαοχτώ του είχε πέσει ξανά στη φτώχεια, στα είκοσι απόκτησε δικό του μπακάλικο και απασχολούσε αρκετούς εργάτες, αλλά στα είκοσι δύο έχασε το μαγαζί, εξαιτίας ενός ανέντιμου υπαλλήλου του. Στα είκοσι πέντε εργαζόταν σαν προϊστάμενος σε εταιρία κατασκευής ραπτομηχανών. Ξανά περιέπεσε σε ένδεια, αφού έχασε τη δουλειά του από λάθος άλλου. Μόνον όταν άρχισε να ασχολείται επαγγελματικά με την αστρολογία, η άνοδος του ήταν σταθερή και άρχισε σιγά σιγά να γίνεται γνωστός. Στο σημείο αυτό είναι που μετουσίωσε την αρνητική πλευρά της τετράγωνης όψης του και χρησιμοποίησε τις ενέργειες δημιουργικά κερδίζοντας χρήματα (Δίας) μέσα από την πρακτική άσκηση της φιλοσοφικής σκέψης (Πλούτωνας). 

Οι οικονομικές του δυσχέρειες ίσως οφείλονταν στον Ποσειδώνα από τον όγδοο οίκο των επιχειρήσεων, που σχημάτιζε όψη ενάμιση τετραγώνου με τον Ήλιο.
Παρόλες αυτές τις μεταστροφές της τύχης του, ο Λήο ποτέ δεν έχασε την πίστη που του παρείχε η σύνοδος του Ηλίου του με τον Ερμή, και το Δία στο ηλιακό ζώδιο (Λέων) της δημιουργικής έκφρασης. Τα προβλήματα που ζούσε προέρχονταν γενικότερα από τις Πλουτώνιες ενοχλήσεις μάλλον και όχι από τη χρόνια δυσμένεια του Κρόνου. Αν και τα βάσανα «σκοτείνιαζαν» τη ζωή του, δεν υπήρξε στιγμή που οι ακτίνες του πανίσχυρου Ηλίου να μην διαπέρασαν τα σκοτάδια του.

Η ανακάλυψη της Αστρολογίας
Είχε περάσει τα είκοσι ο Άλαν Λήο, πριν αρχίσει να ασχολείται σοβαρά με την αστρολογία. Όταν είχε το μπακάλικο, εργαζόταν σκληρά και αρρώστησε από μια ασθένεια της οποίας τα αίτια παραμένουν άγνωστα. Επειδή δεν είχε και μεγάλη εμπιστοσύνη στην ορθόδοξη ιατρική του καιρού του, επισκέφτηκε έναν βοτανολόγο, που του σύστησε η σπιτονοικοκυρά του. Προς μεγάλη έκπληξη του Άλαν, ο πρακτικός -Δρ. Ρίτσαρντσον ήταν το όνομά του- του ζήτησε την ημερομηνία, την ώρα, και τον τόπο γεννήσεώς του, κι άρχισε να σχεδιάζει έναν αστρολογικό χάρτη. Τελικά του είπε τη διάγνωσή του, «υποφέρετε από τα νεφρά σας, αλλά σύντομα θα γίνετε καλά». Του έδωσε μια συνταγή και του είπε να ξαναπάει σε μια εβδομάδα.

Πως έφτασε ο Δρ. Ριτσαρντσον στη διάγνωση αυτή δεν έγινε γνωστό, όμως ένας σύγχρονος αστρολόγος μπορεί να δει ότι ο Ζυγός -κυβερνήτης των νεφρών- είναι το άδειο από πλανήτες ζώδιο ενός Τ-τετραγώνου, που περιλαμβάνει τον Άρη, την Αφροδίτη και τη Σελήνη και ως εκ τούτου αντανακλά τις αρνητικές επιδράσεις του πιεστικού αυτού σχηματισμού. Τα άτομα που ανήκουν σε ζώδια της φωτιάς (ιδιαίτερα οι Κριοί), είναι επιρρεπή στις παθήσεις των νεφρών. Με τη δυσμενή θέση του Άρη στον Αιγόκερω ο Άλαν Λήο υπέφερε, επίσης, από ρευματισμούς στη μετέπειτα ζωή του.

Η θεραπεία ήταν πετυχημένη, και για τα επόμενα δυο τρία χρόνια ο Άλαν έγινε ένας επιμελής σπουδαστής της αστρολογίας, κάτω από την καθοδήγηση του Δρ. Ριτσαρντσον. Οι ανάπηροι, οι διανοητικά καθυστερημένοι και τα άτομα με γενετικές ατέλειες ήταν η ειδικότητα του Άλαν. Θλιβόταν βαθύτατα ο ίδιος από την κατάφωρη αδικία που γινόταν στους ανθρώπους αυτούς. «Είμαι πεπεισμένος» έγραψε, «ότι το πρόβλημα της αναπηρίας μπορεί να λυθεί με τη γνώση της αστρολογίας».

Πίστευε στην μετεμψύχωση και ο ίδιος δεν αμφέβαλλε πως είχε ζήσει προηγούμενες ζωές. Θεωρούσε δεδομένο ότι είχε μελετήσει τη σοφία των άστρων σε προηγούμενες ενσαρκώσεις, για τις οποίες έλεγε, «μόλις άκουσα τη λέξη αστρολογία, την ήξερα και ήξερα πως όλα όσα είχα ακούσει γι’ αυτήν ήταν αλήθεια».
Το 1888 εκδόθηκε στο Λονδίνο ένα μηνιαίο περιοδικό με τον τίτλο Ο Αστρολόγος από τον κ. Πόουλι. Το περιοδικό συγκέντρωσε μεγάλο αριθμό οπαδών της αστρολογίας, αλλά έκλεισε πολύ γρήγορα. Στις 21 Νοεμβρίου του 1889, ο Άλαν Λήο και ο Φ. Λάσεϊ αποφάσισαν να διασώσουν το περιοδικό και μπήκαν στο χώρο των εκδόσεων. Μετονόμασαν το περιοδικά σε Περιοδικό του Αστρολόγου και το πρώτο τους τεύχος κυκλοφόρησε τον Αύγουστο του 1890. Για να τραβήξουν την προσοχή του κοινού, πρόσφεραν δωρεάν ωροσκόπια με μια σύντομη ετήσια περιγραφή. Και οι δύο άνδρες ήταν απασχολημένοι με τις δουλειές τους και τους έμεναν ελεύθερα μόνο τα Σαββατοκύριακα. Με το Λήο να μελετάει τους χάρτες και τον Λάσεϊ να κάνει τις περιγραφές, κατάφεραν, και είναι απορίας άξιον πως, να φτιάξουν τέσσερις χιλιάδες προσωπικούς χάρτες με τη μετάφρασή τους, ανάμεσα στο 1890 και το 1894.
Τον Ιούλιο του 1894, μετά από ένα φιλικό πάρτυ, ο Λάσεϊ αποσύρθηκε, εξαιτίας των επαγγελματικών του δεσμεύσεων και ο Άλαν Λήο συνέχισε μόνος την έκδοση. Τον Αύγουστο του 1895 άλλαξε τον τίτλο του περιοδικού σε Σύγχρονη Αστρολογία και άρχισε να επεκτείνει τις δραστηριότητές του.

Ο Λάσεϊ ήταν που έπεισε τον Άλαν Λήο να αντικαταστήσει το Λέοντα ωροσκόπο του με έναν αστρολογικό χάρτη με ωροσκόπο στην Παρθένο. Ίσως ο Λάσεϊ να το έκανε αυτό γιατί κατάλαβε πως η ζωή του φίλου του ήταν αφιερωμένη στο γράψιμο, στην έκδοση, στη διδασκαλία, και στις επιστημονικές ομιλίες – πράγματα που είναι καθαρά στην αρμοδιότητα της Παρθένου. Αν και η σύνοδος του Ηλίου με τον Ερμή και το Δία δείχνει ισχυρή φιλολογική κλήση, όμως δεν είναι αρκετή για να δικαιολογήσει την καταπληκτική ικανότητα της μελέτης και καταγραφής τόσων μικρολεπτομερειών που ο Λέο κατάφερε να συγκεντρώσει.

Γάμος και Θεοσοφία

Το Σεπτέμβριο του 1895 ο Άλαν Λήο παντρεύτηκε την Μπέσι Φίλιπς (1858 – 1831), μια ένωση στην οποία η νύφη συγκατάνευσε μόνο με την προϋπόθεση ότι η σχέση τους θα παρέμενε πλατωνική. (Ο προηγούμενος σύζυγός της αποδείχτηκε απρόθυμος να τηρήσει τον όρο αυτό και ο γάμος ακυρώθηκε με το δικαιολογητικό ότι η ψυχική της κατάσταση καθιστούσε το γάμο ανυπόφορο γι’ αυτήν). Η Μπέσι Λήο είχε ασχοληθεί επαγγελματικά με τη χειρομαντεία, τη φαινομενολογία και τη φυσιογνωμική. Ωστόσο, τον περισσότερο χρόνο της τον αφιέρωνε στην περιποίηση του ηλικιωμένου πατέρα της που έκανε τη ζωή της κόρης του τόσο μίζερη όσο έκανε τη ζωή του Άλαν η μητέρα του. Η Μπέσι Λήο ήταν φλογερή θεοσοφίστρια, όπως εξάλλου και ο σύζυγός της, που συμμεριζόταν μαζί της, την αφοσίωσή της στη διδασκαλία της Έλενα Μπλαβάτσκι και της Ανι Μπεσάντ.

Αν και οι πρώτοι θεοσοφιστές ήταν πρωτοπόροι σε πολλά πεδία, η σεξουαλική απελευθέρωση δεν ήταν ένα από αυτά.
Τελικά η Μπέσι κληρονόμησε μια μέτρια κληρονομιά από τον οξύθυμο πατέρα της, αν και ο γέρος πέθανε σε ηλικία 102 ετών και είχε σκορπίσει αρκετή από την περιουσία του, και τα χρήματα που ήρθαν στα χέρια της δεν της χρησίμεψαν ιδιαίτερα. Ο όγδοος οίκος του Άλαν Λήο -ο οίκος των συνεταιριστικών χρημάτων- είχε κυβερνήτη τον Ποσειδώνα των Ιχθύων, και ο Ποσειδώνας από τον οίκο αυτό σχημάτιζε όψη ενάμισι τετραγώνου με τον Ήλιο. Για πολλά χρόνια, ο πεθερός του Λήο αρνιόταν να δεχτεί το γάμο της κόρης του με κάποιον που δεν ήταν εβραίος, όμως με τον καιρό μαλάκωσε και τελικά οι δύο άντρες έγιναν καλοί φίλοι.

Η Μπέσι Λήο φαίνεται να ήταν συναισθηματικά καταπιεσμένη, όπως δείχνει το τετράγωνο Ηλίου – Αφροδίτης με τον Κρόνο στο χάρτη της και το τετράγωνο του Ηλίου με τη Σελήνη στον Αιγόκερω. Όμως, ανεξάρτητα από τα όποια στοιχεία του χαρακτήρα της, ο άντρας της την εκτιμούσε ιδιαίτερα. Ο αξιόλογος αστρολόγος Τσάρλι Κάρτερ, που δεν διακρινόταν για τους καλούς του τρόπους, έλεγε γι’ αυτή: «ήθελε να αποκτήσει δύναμή, μα ήταν εντελώς ανίκανη και πάρα πολύ νωθρή. Αυτό την οδηγούσε σε συνεχείς αποτυχημένες επεμβάσεις».
Άλλοι, επίσης, θεωρούσαν την Μπέσι ένα δεσποτικό μπελά. Όμως έδινε στον άντρα της το ήρεμο σπιτικό που είχε ανάγκη και τον βοηθούσε υλικά αλλά και στις φιλοσοφικές του αναζητήσεις. Και για να είμαστε δίκαιοι με τη γυναίκα αυτή, πράγματι ήταν ικανότατη στο γραπτό λόγο, και αφιέρωσε όλες της τις δραστηριότητες στην προώθηση της καριέρας του συζύγου της. Εφόσον ο Ήλιος της ήταν στη Σελήνη του και τον Κριό, γεφυρώνοντας τον όγδοο οίκο των επιχειρήσεων με τον ένατο οίκο της φιλοσοφίας, εκείνος πρόθυμα της επέτρεπε να κρατάει τα ηνία σε πολλές από τις πρωτοποριακές τους δραστηριότητες.

Ένα από τα πιο πετυχημένα κοινά τους εγχειρήματα ήταν η ίδρυση του Αστρολογικού Σωματείου στα πλαίσια της Θεοσοφικής Εταιρίας. Ο Άλαν Λήο είχε εκμυστηρευτεί σε κάποιο φίλο του πως ανέλαβε την πρωτοβουλία αυτή για να ασχολείται με κάτι η κ. Λήο. Η Μπέσι ήταν πρόεδρος του σωματείου για πολλά χρόνια, αλλά από πρακτική άποψη πρόσφερε ελάχιστα, και τα μέλη του σωματείου ίσως ευγνωμονούσαν το υποχονδριακό σύνδρομο από το οποίο έπασχε και την κρατούσε συχνά στο σπίτι της. Ο Τσάρλς Κάρτερ σημειώνει κάπου: «Ήταν φοβερά τεμπέλα, και συνήθιζε να παίρνει βιαστικά το σύζυγό της από τις συναντήσεις με τη δικαιολογία ότι είχε ραντεβού με εξωγήινους, συνήθως στις οχτώ η ώρα ακριβώς. Πάντως, είναι πολύ ευχάριστο να πιστεύει κανείς πως οι αδελφοί μας από το διάστημα εκτιμούν τόσο πολύ την ακρίβεια».

Τελικά ο Άλαν Λήο δεν κατάφερε να ξεφύγει από το πρότυπό του, δηλαδή τις ξεροκέφαλες γυναίκες. Τουλάχιστον, όμως η Μπέσι ήταν αφιερωμένη στη δουλειά του και κρατούσε αμείωτο το ενδιαφέρον του για την Θεοσοφία. Στο τεύχος του Μαΐου του 1907 της Σύγχρονης Αστρολογίας ο Λήο έγραφε: «Πρέπει να παραδεχτώ πως προχώρησα πάρα πολύ στη μελέτη της εσωτερικής πλευράς της αστρολογίας, και για να είμαστε ειλικρινείς είναι η μόνη πλευρά που με ενδιαφέρει.» Με τέσσερις πλανήτες στο δωδέκατο οίκο των κρυφών αιτιών να σχηματίζουν τρίγωνο με τη Σελήνη του ενάτου οίκου της φιλοσοφίας ο Άλαν Λήο ήταν μοιραίο να ασχοληθεί σε βάθος με τον αποκρυφισμό. Αν και κατάφερε να κάνει την αστρολογία βιοποριστικό επάγγελμα, πάντοτε τη θεωρούσαν σαν μια ιερή τέχνη.

Σε εκείνους που ήθελαν να εκλογικεύσουν την αστρολογία αφαιρώντας της τη μεταφυσική της χροιά απαντούσε με τη γνωστή του υπεροψία, «αν απομακρύνετε τη θεοσοφία, απομακρύνετε εμένα». Κάποτε εξομολογήθηκε στη βοηθό του, την Ανι Μπάρλεϊ, ότι η αστρολογία ήταν απρόσωπη, ενώ οι θρησκείες ήταν προσωπικές – το απρόσωπο ήταν αιώνιο και αληθινό, ενώ το προσωπικό ήταν εφήμερο και πλασματικό.
Η έμφαση του δωδέκατου οίκου στην καθημερινή ζωή του Λήο μεταφραζόταν με την ανάγκη του να βρίσκει χρόνο για να παίξει πιάνο, να περπατήσει στον κήπο και να διαλογιστεί. Η ιδιωτική του ζωή ήταν αυστηρά μοναχική μέχρι το σημείο να είναι ένας ερημίτης στην πόλη, και σε αντίθεση με την τυπική φύση του Λέοντα σπάνια διασκέδαζε. Πιθανόν η ζηλόφθονη κτητικότητα της συζύγου του έδινε μια καλή δικαιολογία για τη φυσική επιφυλακτικότητα του να μένει μακριά από τους ανθρώπους.

Η Αφροδίτη στον Καρκίνο δικαιολογεί την άποψη της Μπέσι Λήο. «Ο Άλαν Λήο ήταν πραγματικός σπιτόγατος και ικανός στις δουλειές του σπιτιού. Τα κατάφερνε μάλιστα τόσο καλά όσο και μια γυναίκα, και όταν συνέβαινε να λείπει η υπηρέτρια από το σπίτι με χαρά κάλυπτε το κενό».
Επειδή, η Αφροδίτη στον Καρκίνο, είναι επίσης στον εντέκατο οίκο των κοινωνικών δραστηριοτήτων, ο Άλαν Λήο είχε πολλές επαφές και άνηκε σε πολλούς κοινωνικούς οργανισμούς. Ωστόσο, η φυσική του αγάπη για τους ανθρώπους καταπιεζόταν από τη σύνοδο της Αφροδίτης του με τον Κρόνο της Μπέσι, και από το τετράγωνό του με τον Ήλιο της και τη Σελήνη του στον Κριό. Συνεπώς, δεν ήταν πολύ δημοφιλής στους φίλους του. Εφόσον η Αφροδίτη κυριαρχεί στη μέση του ουρανού, οι περισσότεροι από τους φίλους του Άλαν Λήο ήταν άνθρωποι που μαζί τους διατηρούσε επαγγελματικούς δεσμούς.

Επαγγελματική επιτυχία
Η εργασία του Άλαν Λήο άρχισε να αποδίδει μετά το γάμο του, βοηθούμενη από τους οπαδούς της Θεοσοφικής Θεωρίας.Σταδιακά επέκτεινε τις δραστηριότητές του με την έκδοση βιβλίων, μαθήματα δια αλληλογραφίας και με την αστρολογική εταιρία. Το 1903 απασχολούσε εννέα άτομα. Η επιτυχία του Λήο πήγαζε από την προσήλωσή του στη λογική και την αιτία (Ερμής σε σύνοδο με τον Κρόνο). Αποφάσισε να προωθήσει μια εύκολη και κατανοητή πρακτική μέθοδο αστρολογίας, παρά να εκδίδει θεωρητικά αποφθέγματα. Ο στόχος του ήταν να επιτρέψει στο σπουδαστή να αναπτύξει την ικανότητα του να ερμηνεύει όχι να απομνημονεύει κληρονομιές του παρελθόντος.

Ο Λήο ήταν ο πρώτος που προώθησε τη μαζική και φτηνή ερμηνεία ωροσκοπίων. Οι ενδιαφερόμενοι έπαιρναν τα ατομικά τους ωροσκόπια με τις θέσεις των πλανητών και τις όψεις και δεν είχαν παρά να τις αντιπαραβάλλουν στις κατάλληλες σελίδες. Τα τεύχη αυτά ονομάζονταν «Τεστ ωροσκοπίων», και κόστιζαν ένα σελίνι. Συχνά βέβαια, μέσα από αυτά αυξανόταν η δουλειά καθώς και οι πωλήσεις βιβλίων του. Μέσα σε τρία χρόνια η εταιρία Λήο και Σία, ταχυδρόμησε είκοσι χιλιάδες προκατασκευασμένα ωροσκόπια.
Στα ωροσκόπια αυτά ποτέ δεν αναφερόταν όλη η διαδικασία σύνθεσης ενός χάρτη, όμως για ένα σελίνι οι άνθρωποι έπαιρναν την αξία των χρημάτων τους. Εκείνοι που ήθελαν περισσότερες πληροφορίες αγόραζαν τους εφτά ογκώδεις τόμους του Άλαν Λήο, οι οποίοι εξακολουθούν να αποτελούν τη βάση κάθε αστρολογικής μελέτης. Αρκετοί μικρότεροι τόμοι, βιβλία και φυλλάδια που γράφτηκαν κάτω από την επίβλεψή του, αποτελούν τη φιλολογική του συνεισφορά.

Με την Αφροδίτη -κυβερνήτη του μεσουρανήματός του- στον Καρκίνο, το ζώδιο των μαζών, ο Άλαν Λήο πάντοτε προσπαθούσε να συγκινήσει το πλατύ κοινό κυρίως, και όχι μια μικρή μυημένη ελίτ. Ήταν ο εφευρέτης μιας μορφής ερμηνείας του ωροσκοπίου, όπου παρουσιάζονταν διάφορες πληροφορίες με τέτοιο τρόπο που ο καθένας με μέτριο πνευματικό επίπεδο μπορούσε να συνδυάσει τα στοιχεία του γενέθλιου χάρτη και να καταλήξει σε μια αρκετά ικανοποιητική σκιαγράφηση.

Η ευγενική Αφροδίτη σε αντίθεση με τον Άρη στον Αιγόκερω είναι ένδειξη των προβλημάτων που είχε συχνά ο Άλαν Λήο με το κράτος. Το Μάιο του 1914 διώχτηκε ποινικά για άσκηση μαντικής τέχνης, αλλά απαλλάχτηκε γιατί δεν υπήρχαν επαρκή στοιχεία. Ξαναπήγε σε δίκη τον Ιούλιο του 1917, και καταδικάστηκε σε πρόστιμο είκοσι δύο λιρών. Ίσως η διαμάχη του αυτή με την κυβέρνηση επέδρασε δημιουργικά στον Άλαν Λήο, αφού τον πίεσε να δώσει λιγότερη έμφαση στις άμεσες προβλέψεις και να διατυπώσει τη δουλειά του φιλοσοφικότερα.
Ο Ουρανός -πλανήτης των εντυπωσιακών ενεργειών- στο φιλολογικό ζώδιο των Διδύμων και το δέκατο οίκο της καριέρας, δείχνει πως ο Άλαν Λήο γεννήθηκε για να ακολουθήσει ένα ασυνήθιστο επάγγελμα. Ο Ουρανός σχηματίζει εξάγωνο με το μεσαίο σημείο του πλατύτερου τριγώνου που σχηματίζεται από τη σύνοδο Δία – Ηλίου με τη Σελήνη, αποκρυσταλλώνοντας την ενέργεια του δωδέκατου οίκου του αποκρυφισμού και του ένατου της φιλοσοφίας σε συγκεκριμένη και αναγνωρισμένη επιτυχία. Εννέα από τους δέκα πλανήτες βρίσκονται πάνω από τον ορίζοντα, ευνοώντας έτσι την αποστολή του να κάνει γνωστή την αστρολογία στο πλατύ κοινό. Ο Άρης, ο μόνος πλανήτης κάτω από τον ορίζοντα, βρίσκεται στον ενεργοποιημένο πέμπτο οίκο της προσωπικής έκφρασης και είναι ανυψωμένος στον Αιγόκερω, όψη που του επέτρεψε να χρησιμοποιήσει όλες του τις δυνάμεις στην πραγματοποίηση των φιλοδοξιών του. Το πεντάγωνο από τον Άρη έως τον Ερμή στο Λέοντα του επέτρεψε επίσης, να πετύχει και στο λογοτεχνικό του έργο.

Το ισχυρότερο σημείο του χάρτη του είναι το τρίγωνο της Σελήνης στον Κριό σε πολλαπλές συνόδους με τους Ήλιο, Δία, Ερμή και Κρόνο. Οι τέσσερις αυτοί πλανήτες των ζωδίων της φωτιάς προίκισαν τον Άλαν Λήο με το ζήλο και το επιχειρηματικό πνεύμα που χρειαζόταν για να προωθήσει τη μοναδική του αποστολή. Ο Άρης από την ακμή του ένατου οίκου τον οδήγησε σε αρκετά ταξίδια, στα οποία περιλαμβάνονταν και δύο στις Ινδίες. Τον έκανε επίσης πρωτοπόρο σε ότι αφορά τις ιδέες. Η Σελήνη στο τέλος του όγδοου οίκου δείχνει πως τα χρήματα της συζύγου του τού επέτρεψαν να γίνει ο πρωτοπόρος της αστρολογίας. Εφόσον η Σελήνη βρίσκεται στην κρυμμένη πλευρά του ένατου οίκου, ενέπνευσε τον Άλαν Λήο να περάσει τη φιλοσοφία του στο κοινό και να επενδύσει την πίστη του στην ικανότητα του κοινού ανθρώπου να καταλάβει τις αλήθειες.

«Η θρησκεία», αναφέρει στα γραπτά του, «είναι αυτό που αποκαλύφτηκε από τον αρχηγό της. Σε όλες τις θρησκείες οι οπαδοί δέχονται τον αρχηγό ως τη μόνη αρχή. Αυτό είναι σωστό και φυσικό. Αλλά οι αστρολόγοι να είναι εκείνοι που κέρδισαν τη γνώση μέσα από τον εαυτό τους – τη μεταφέρουν από εκεί που υποτίθεται ότι υπάρχει η απόλυτη γνώση σε αυτούς που μπορούν να τη δεχτούν. Δεν έχουν ανάγκη από αρχές και διδασκάλους. Είναι καθήκον μας να διδάξουμε στον κόσμο μας πως, ενώ η γνώση πρέπει να αυξάνεται, ο ρόλος του δασκάλου πρέπει να περιορίζεται». Ήθελε να αναγάγει το όνομα Άλαν Λήο «σχεδόν υπεράνω της δουλειάς του».

Εάν ο Κρόνος στον Λέοντα ήταν στον ωροσκόπο θα περίμενε κανείς κάποιο σύνδρομο ανωτερότητας – αίσθηση εξουσίας. Ωστόσο, ενώ ο Άλαν Λήο σταδιακά έγινε για πολλούς αυθεντία στον τομέα του, δεν είχε κανένα κόμπλεξ για αυτό. Απλά,θεωρούσε τον εαυτό του ταπεινό υπηρέτη των δυνάμεων του σύμπαντος. Αν και η πλατιά αντίληψή του ήταν τυπικό χαρακτηριστικό της συνόδου Δία – Ηλίου στο Λέοντα, η πληθώρα των λεπτομερειών με τις οποίες γεμίζει τα βιβλία του δείχνουν περισσότερο Παρθένο. Η Παρθένος κατατάσσει τα γεγονότα με τη σωστή τους σειρά και ακριβώς αυτό πέτυχε να κάνει ο Άλαν Λήο στα εγχειρίδιά του. Αναλύει και ταξινομεί όλα τα επί μέρους στοιχεία, που στο σύνολο τους δείχνουν μια αστρολογική σκιαγράφηση.

Η σημασία της προσφοράς του
Τα πέντε ζώδια της φωτιάς στο γενέθλιο χάρτη του Άλαν Λήο δείχνουν τη φοβερή ζωτικότητά του, όμως μόνο ένας ωροσκόπος στην Παρθένο μπορεί να μας εξηγήσει το πάθος του για την αγνότητα. Η Μπέσι Λήο έγραψε, «Το ιδανικό του ήταν η αγνότητα, – σωματική, πνευματική και ηθική. Το μόνιμο μοτίβο του ήταν πάντοτε αυτό: «Ευλογημένοι είναι αυτοί που έχουν αγνή καρδιά, αυτοί που θα πάνε κοντά στον Κύριο». Στα εικοσιεφτά χρόνια της γνωριμίας μας ποτέ δεν τον άκουσα να λέει μια άσχημη λέξη ή να κάνει μια άσχημη πράξη, ενώ η αγάπη, η πίστη, η χαρά και η ανιδιοτέλεια, ήταν οι υπέροχες αρετές του χαρακτήρα του».

Η έμφαση στην αγνότητα διαπνέει ολόκληρο το έργο του, που κατά μια έννοια, σκοπό έχει να ξεκαθαρίσει την αστρολογία από την Κόπρο του Αιγεία που είχε συσσωρεύσει από παλιά. Ανάμεσα στις πολλές ομάδες που ίδρυσε και υποστήριξε, ουσιαστικά ήταν και το αστρολογικό ινστιτούτο για τη διάδοση της αστρολογίας. Αποστολή του ινστιτούτου ήταν «ο εξαγνισμός και ο επαναπροσδιορισμός της αρχαίας επιστήμης της αστρολογίας».Παραρτήματα του ινστιτούτου ήταν η Αστρολογική Εταιρία, το Αστρολογικό Σωματείο της Θεοσοφικής Εταιρίας και τοΜασονικό Σωματείο Ερμής. Για εκείνους που δεν μπορούσαν να παρευρεθούν στις συναντήσεις έδινε μαθήματα δια αλληλογραφίας.

Ο Άλαν Λήο ήταν ο πρόδρομος μιας νέας γενιάς αστρολόγων, που θεωρούσαν την αστρολογία όχι μόνο σαν μια επιστήμη που προφητεύει, αλλά και σαν το μέσο που οδηγεί στη σημασία και την ουσία της ζωής. Γι’ αυτόν, ο ζωδιακός ήταν η εξελικτική πορεία της ψυχής.
Σε ένα άρθρο, που δημοσιεύτηκε στη Μοντέρνα Αστρολογία το 1903, γράφει: «Δε θα ήταν υπερβολή να πω πως όλοι οι αστρολόγοι που συνάντησα στην αρχή της καριέρας μου σταματούσαν στο ωροσκόπιο… Ήταν φανερό πως δεν κατανοούσαν επαρκώς τη σημασία των συμβόλων του ωροσκοπίου… Έως ότου η θεία φώτιση (Θεοσοφία) στρέψει την ευλογία της στους αρχαίους συμβολισμούς μέσα από κάποιους φωτισμένους αστρολόγους που μπόρεσαν να διεισδύσουν πίσω από το πέπλο του ωροσκοπίου».

Καθώς ο Άλαν Λεο εμβάθυνε όλο και περισσότερο στην ουσία της αστρολογίας, ενδιαφερόταν λιγότερο για τη μελέτη των καταστάσεων εκείνων που ένα άτομο φαινόταν μοιραίο να ζήσει και τον απασχολούσε περισσότερο να βρει τρόπους να αναμορφώσει το χαρακτήρα του ατόμου σύμφωνα με τα πρότυπα και τους σκοπούς του βαθύτερου εγώ του. Ήταν βέβαιος ότι ο άνθρωπος ήταν ικανός να ανταπεξέλθει στο πεπρωμένο του και δεν ήταν αναγκαίο να παραμένει έρμαιο της μοίρας του.

Ένα παράδειγμα της τρομερής όψης της αστρολογίας, εναντίον της οποίας ο Άλαν Λήο επαναστάτησε, είναι ένα γραπτό κείμενο του Τζον Γουορσντέιλ (1776 – 1826). Ο άνθρωπος αυτός ήταν ειδικός στο να προλέγει το θάνατο, ειδικότερα των ανθρώπων που αντιπαθούσε. Σε ένα πανηγύρι τον πλησίασε μια κοπέλα είκοσι τεσσάρων χρόνων, η Μαρί Ντίκενσον, και τον ρώτησε πότε θα παντρευόταν κι αν θα ήταν ευτυχισμένη στο γάμο της. Ο Γουορσντέιλ της είπε πως δεν θα παντρευτεί ποτέ, γιατί κάτι φοβερό θα συμβεί, και πριν το Μάρτιο -τότε ήταν Αύγουστος- θα χάσει τη ζωή της. Η κοπέλα γέλασε και είπε πως δεν τον πιστεύει, αλλά ο αστρολόγος επέμενε στην προφητεία του. Όπως έγραψε αργότερα ο ίδιος: «Με μεγάλη μου λύπη είδα το τρομερό γεγονός στα άστρα που πλησίαζε γρήγορα… της είπα ότι ο πνιγμός θα ήταν αιτία του αφανισμού της, έτσι τουλάχιστον είχε εμφανιστεί σε εμένα».
Δύο βδομάδες αργότερα, ο Γουορσντέιλ έστειλε στη Μαρί ένα μήνυμα, όπου την προειδοποιούσε να είναι προσεκτική. Και όπως το είπε έγινε. Τον Ιανουάριο το κορίτσι έπεσε έξω από μια βάρκα και πνίγηκε. Ο αστρολόγος δικαιώθηκε, όμως σίγουρα οι τύψεις θα τον βασάνισαν, αν σκεφτόταν το αποτέλεσμα των λόγων του σε ένα τόσο ευαίσθητο και αφελές μυαλό, όπως ήταν του κοριτσιού.

Σε αντίθεση, ο Άλαν Λέο έγραψε κάποτε σε μια γυναίκα που έκανε κατάχρηση των γνώσεων της στην αστρολογία: «Κυρία, αυτό που κάνετε είναι ανήθικο και δεν μπορώ να σας βοηθήσω, όμως σας προειδοποιώ ότι κάποια μέρα θα το μετανιώσετε πικρά, αν συνεχίσετε το ανάξιο έργο σας. Η συμβουλή μου είναι να πάτε σπίτι σας, και στη μοναξιά του δωματίου σας να γονατίσετε και να προσευχηθείτε ταπεινά στο Θεό να σας συγχωρέσει και να σας δώσει τη δύναμη να πορευτείτε το δρόμο της τιμιότητας». Η γυναίκα έμεινε άναυδη με την ικανότητα του να εντοπίζει τα βαθύτερα κίνητρά της και αργότερα τον ευχαρίστησε γιατί τη βοήθησε να βάλει ευγενικότερους σκοπούς στη ζωή της.

Αν και ο ανυψωμένος Κρόνος του Άλαν Λήο τον ωθούσε να πιστεύει ανεπιφύλακτα στην «Ανώτερη Αρχή», στην οποία άνθρωποι και πλανήτες υποτάσσονται, η φιλοσοφία του αυτή εδραιωνόταν ακόμα περισσότερο από την ειλικρινή του πίστη, από την οποία παρακινούμενος επαναλάμβανε συχνά τα λόγια Ελα Γουϊλερ Γουϊλκοξ: «Ότι και να έρθει είναι για καλό». Προς το τέλος της ζωής του, όταν κατηγορήθηκε για άσκηση μαντικής τέχνης, τον ρώτησαν. «Εξακολουθείς να πιστεύεις ακόμα πως οτιδήποτε και να έρθει είναι για καλό;». Εκείνος με την αιώνια αισιοδοξία του απάντησε. «Ναι, όλα μια εμπειρία είναι και γι’ αυτό πρέπει να είναι για καλό. Είμαι βέβαιος πως έχω πολλά να μάθω ακόμα».

Η πεποίθηση του ότι η «Ανώτατη Αρχή» ήταν η «Αρχή του Καλού» ποτέ δεν τον έσπρωξε να χαλαρώσει τις προσπάθειές του για την καλυτέρευση του εαυτού του και την προσφορά στον άνθρωπο. Σαν τελικό απάνθισμα των πιστεύω του, έγραψε: «Πιστεύω πως κάθε ανθρώπινο πλάσμα ανήκει σε έναν Πατέρα – Αστέρι ή Αστέρι – Άγγελο, όπως σύμφωνα με τις Γραφές ήταν ο Ιησούς Χριστός, και είμαι πεπεισμένος ότι κάθε άνθρωπος αντλεί τη δύναμη της θέλησής του από μια πλανητική σφαίρα επιρροής, την οποία χρησιμοποιεί καλώς ή κακώς. Με την επιρροή αυτή μπορεί να ξεπεράσει τις κακές του τάσεις και να ελέγξει τα ζωώδη ένστικτά του. Η αστρολογία διδάσκει ότι ο χαρακτήρας είναι ένα πεπρωμένο και ο σοφός άνθρωπος κυβερνά αυτός τα άστρα του, ενώ ο ανόητος καθυποτάσσεται σε αυτά.
Γνωρίζω πως η αστρολογία, παρά τις προσπάθειες πολλών, ποτέ δεν εκπλήρωνε με επιτυχία τον σκοπό της. Αυτό που έχει γίνει στις μέρες μας είναι η επαναπροσφυγή στις αρχαίες διδασκαλίες με τη βοήθεια των φωτισμένων συμβόλων».

Ο Άλαν Λήο άφησε την τελευταία του πνοή στο Bude του Cornwall της Αγγλίας στις 30 Αυγούστου του 1917 και γύρω στις 10 π.μ. καλοκαιρινή ώρα. Ο θάνατός του διαγράφηκε από την ακριβή (μόνο ένα λεπτό διαφορά από τη μοίρα) σύνοδο του διερχόμενου Κρόνου -του πλανήτη του τέλους- με το Δία στο δωδέκατο οίκο του και στην 8η μοίρα και 25 πρώτα του Λέοντα. Η σύνοδος Κρόνου – Δία συνήθως δείχνει την αρχή ενός νέου κύκλου.

Advertisements

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s