35 Χριστούγεννα χωρίς τον ΣΑΡΛΟ: Ένας «ουράνιος» Αστέρας στην παιδική καρδιά μας

«Ερχόμαστε από μια σκοτεινή άβυσσο, καταλήγουμε σε μια σκοτεινή άβυσσο, το μεταξύ φωτεινό διάστημα το λέμε Ζωή…. Σκοπός της ζωής είναι ο θάνατος. Σκοπός της εφήμερης ζωής είναι ή αθανασία». Από την Ασκητική του Ν. Καζαντζάκη

Στις 25 Δεκεμβρίου, πριν από 35 χρόνια, ο Σερ Τσαρλς Σπένσερ Τσάπλιν πέρασε στην αιωνιότητα έχοντας βιώσει τα χρυσά χρόνια της επιστροφής του Ουρανού του. Ο Τσάρλι Τσάπλιν ανήκει στις σημαντικές μορφές του 20ου αιώνα και έμεινε στην ιστορία του κινηματογράφου ως ο πιο επιτυχημένος ηθοποιός βωβών ταινιών. Ο κωμικοτραγικός χαρακτήρας «Σαρλό» ή «Καρλίτο» με τα φαρδιά παντελόνια, το κοντό μουστάκι, τα τρύπια παπούτσια, το χαρακτηριστικό μπαστούνι και το βάδισμα πιγκουίνου, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες και πιο αναγνωρίσιμες μορφές του παγκόσμιου κινηματογράφου.

Ο ταλαντούχος κωμικός γεννήθηκε στην Αγγλία στις 16 Απριλίου του 1889 από γονείς καλλιτέχνες του μιούζικ χολ. Τα παιδικά του χρόνια ήταν πολύ δύσκολα και στερημένα. Ο πατέρας του ένα χρόνο μετά τη γέννηση του Τσάρλι εγκατέλειψε την οικογένειά του και πέθανε αλκοολικός μετά από μερικά χρόνια. Η μητέρα του,άφησε την καριέρα της όταν εμφάνισε προβλήματα υγείας τόσο σωματικά όσο και ψυχολογικά και άρχισε να νοσηλεύεται σε άσυλα και ψυχιατρεία αφήνοντας τα παιδιά της στο φτωχοκομείο. Σε τρυφερή ηλικία ο Τσάρλι βρέθηκε πολλές φορές να ζει σαν αλητάκος και να ψάχνει για φαγητό στα σκουπίδια… Μάλιστα πολλές φορές για να βγάλει χρήματα αυτοσχεδίαζε μικρά χορευτικά στους δρόμους του Λονδίνου.

Ο Ουρανός, κυβερνήτης 4ου σε σύνοδο με την ακμή του 12ου είναι σημάδι της διαλυμένης οικογένειας μέσα στην οποία έζησε και του ότι μπαινόβγαινε συνέχεια σε ιδρύματα και φτωχοκομεία, τόσο αυτός όσο και η μητέρα του. Η αντίθεσή του με τον Ήλιο κυβ 10ου φανερώνει την απουσία του πατέρα από τη ζωή του. Με τη Σελήνη του σε πτώση στο Σκορπιό πάνω στον ωροσκόπο σε ταυ τετράγωνο με Κρόνο και Άρη-Αφροδίτη, ο ευάλωτος ψυχικός του κόσμος νιώθει τραυματισμένος από τις ευθύνες που ανάλαβε από μικρός, τη φτώχεια που έζησε και τη στέρηση της οικογένειας. Ο Κρόνος και ο Άρης που συμμετέχουν στο ταυ με την Σελήνη φανερώνουν ότι βίωσε έναν κόσμο σκληρό, χωρίς φροντίδα και αγκαλιά όπου θα έπρεπε μόνος του να βρει την δύναμη να επιβιώσει….

Η Σελήνη του στο 1ο σπίτι δείχνει τον σημαντικό ρόλο που είχε η μητέρα του στη ζωή του. Εκείνη άλλωστε τον παρότρυνε να ακολουθήσει επάγγελμα θεάματος και ψυχαγωγίας. Με τη Σελήνη αυτή και μάλιστα σε ζώδιο του νερού σε όψη με την Αφροδίτη στον Ταύρο και τον Ήλιο του να κυβερνά και να κάνει ταυτόχρονα τρίγωνο με το μεσουράνημα στο Λέοντα θα ήταν δύσκολο να μην ακολουθήσει καλλιτεχνικό επάγγελμα. Η όψη του Ήλιου με τον Ουρανό ( που λειτουργεί στον 12ο ποσειδώνιο οίκο) και τον Ερμή, βοήθησε στο να ασχοληθεί με τον κινηματογράφο που ήταν πρωτοποριακό είδος τέχνης για την εποχή εκείνη.

Ο Τσάρλι Τσάπλιν λοιπόν, βγήκε για πρώτη φορά στη σκηνή στην ηλικία των πέντε ετών, όταν ακόμα η μητέρα του δεν είχε εγκαταλείψει την καριέρα της, για να την αντικαταστήσει ένα βράδυ που ήταν άρρωστη, εκτελώντας με κωμικό τρόπο ένα τραγούδι-σουξέ μέσα σε καταιγισμό χειροκροτημάτων. Από τότε άρχισε να δουλεύει ως επαγγελματίας ηθοποιός, στην αρχή ερμηνεύοντας παιδικούς ρόλους σε διάφορες παραστάσεις και στη συνέχεια συμμετέχοντας σε μεγαλύτερους θιάσους. Σε ηλικία 14 ετών, αρχίζει καριέρα ως κωμικός βαριετέ γεγονός που τον οδήγησε σε περιοδεία στην Αμερική το 1910. Η ανταπόκριση του αμερικάνικου κοινού στο τελέντο του ήταν άμεση πράγμα που τον έκανε να παραμείνει εκεί για τα επόμενα 40 χρόνια.

Η αλήθεια είναι ότι ο Τσάπλιν, αν και Άγγλος, έζησε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του στο εξωτερικό και κυρίως στις ΗΠΑ όπου έκανε καριέρα. Η Σελήνη του, κυβ 9ου σε σύνοδο με τον ωροσκόπο και εξάγωνο με τον Δία αλλά και ο Ουρανός του 4ου στο 12ο σπίτι ευνόησε τη μετανάστευσή του.

Στο τόξο της συγκεκριμένης χρονιάς έχουμε την προχωρημένη Σελήνη κυβερνήτη 9ου στην 29η μοίρα του Σκορπιού να μπαίνει στον Τοξότη πράγμα που δείχνει αλλαγές σε σχέση με κατοικία και εξωτερικό. Κάνει μάλιστα και αντίθεση με Ποσειδώνα άρα φαίνεται μόνιμη εγκατάσταση στο εξωτερικό (η αρνητική όψη μάλλον δείχνει ότι δεν είναι επιθυμητή η αλλαγή… ξέρουμε άλλωστε ότι δεν είχε και σε μεγάλη εκτίμηση τη χώρα αυτή). Αλλά και στην Ηλιακή Επιστροφή έχουμε τον ετήσιο ωροσκόπο στις 29 μοίρες του Σκορπιού να βρίσκεται στο 1ο γενέθλιο σπίτι και μπαίνοντας στον Τοξότη κάνει ακριβείας αντίθεση με τον Ποσειδώνα σημειοδότη και της μετανάστευσης. Συνεχίζοντας, στο τόξο η γενέθλια Σελήνη κάνει σύνοδο με τον προχ. Ουρανό κυβερνήτη 4ου και ο προχ. Ερμής, σημειοδότης μετακίνησης, είναι σε τρίγωνο με τον Δια των ταξιδιών, της περιπέτειας και της αναζήτησης. Από την άλλη μεριά, με τον προχ. Ήλιο κυβ. 10ου οίκου σε σύνοδο με Αφροδίτη κυβ. του 12ου οίκου της μετανάστευσης, επιβεβαιώνεται ότι η μετακίνηση γίνεται για επαγγελματικούς λόγους. Στον προοδευτικό χάρτη της χρονιάς αυτής έχουμε και την προοδ. Σελήνη κυβ 9ου μέσα στον 9ο γενέθλιο οίκο. Η επαναλαμβανόμενη έμφαση στον 9ο, στον Τοξότη, στον Ποσειδώνα και τη Σελήνη σε όλα τα προγνωστικά συστήματα επιβεβαιώνει την αλλαγή πατρίδας.

Στις ΗΠΑ, λοιπόν, ξεκίνησε την καριέρα του στον κινηματογράφο και η επιτυχία του στη μεγάλη οθόνη αυξάνει τις προτάσεις και τα συμβόλαια για ταινίες. Πρωταγωνίστησε σε πολλές μικρές κωμωδίες του βωβού κινηματογράφου στις οποίες υποδυόταν συνήθως τον παραβάτη των κανόνων, που ήταν πάντα έτοιμος για καυγά και πολύ ερωτύλος. Μέσα από αυτές τις ταινίες θα γεννηθεί η γνωστή φιγούρα του «Σαρλό».

Το 1917 αποφασίζει να γίνει ανεξάρτητος παραγωγός και φτιάχνει δικά του στούντιο. Είναι φυσικό με Ήλιο στον Κριό και μάλιστα στον 6ο οίκο σε αντίθεση με τον Ουρανό να επιδιώξει την επαγγελματική του αυτονομία και να κάνει πράγματα πρωτοποριακά για την εποχή του. Ο συνδυασμός του Ήλιου με τον Ουρανό και το πλουτώνιο στοιχείο του ωροσκόπου φανερώνει ότι ήταν πρωτοπόρος στο θέμα διαχείρισης της εικόνας του μιας και από την αρχή της καριέρας του φρόντισε να έχει τον απόλυτο έλεγχο της δουλειάς του, από την παραγωγή μέχρι και τη διανομή των ταινιών του.

Ο Τσάπλιν ήταν μια σπάνια περίπτωση καλλιτέχνη που όχι μόνο χρηματοδοτούσε την παραγωγή των ταινιών του αλλά ήταν ακόμη συγγραφέας, σκηνοθέτης, πρωταγωνιστής και συνθέτης της μουσικής τους! Είχε μάλιστα τον τίτλο του «διανοούμενου γίγαντα». Με χτυπημένο τον άξονα 3ου/9ου δεν κατάφερε να τελειώσει το σχολείο όμως ο Κρόνος του στον 9ο οίκο των ανώτερων σπουδών σε όψη με τη Σελήνη φανερώνει ότι ήταν αυτοδίδακτος ενώ το ουράνιο στοιχείο του χάρτη είναι που του χαρίζει την καλλιτεχνική ιδιοφυία.

Γίνεται ο πιο ακριβοπληρωμένος ηθοποιός στο Χόλυγουντ. Αναδεικνύεται σε ανυπέρβλητο μάστορα της παντομίμας, ικανό να οδηγεί τους θεατές του από το γέλιο στο δάκρυ με μια απλή έκφραση ή χειρονομία και με χάρη που συχνά παρομοιάζεται με εκείνη ενός χορευτή μπαλέτου. Η παγκόσμια καταξίωση ήρθε από τις μεγάλου μήκους ταινίες του, όπως οι ‘Μοντέρνοι Καιροί’, ‘Ο Μεγάλος Δικτάτωρ’, ‘Τα Φώτα της Πόλης’ και άλλες, που τον κατέταξαν ανάμεσα στους σημαντικότερους δημιουργούς της έβδομης τέχνης.

Στα έργα του βλέπουμε πάντα την πάλη του ενός με ένα τυφλό σύνολο, την πάλη του αδύναμου με τους δυνατούς, του φτωχού με τους πλούσιους που δεν καταλήγει σε ένα ουτοπικό/συμβατικό happy end νίκης του καλού…Εδώ ο αδύνατος με την εξυπνάδα του γελοιοποιεί και εξευτελίζει την σοβαρότητα των δυνατών…Αυτή είναι η νίκη για τον Τσάπλιν, η εσωτερική χαρά και ικανοποίηση που νιώθει είναι απλά να γκρεμίσει έστω για μια στιγμή τη δύναμη από το θρόνο της. Ουδέποτε στα έργα του θέλησε να γίνει εκείνος δυνατός ή πλούσιος. Ξέρει ότι δεν θα βρει την ευτυχία στη δύναμη και τον πλούτο.

Η επαγγελματική του επιτυχία του έφερε δόξα και πλούτη γιατί ο ευεργέτης του ζωδιακού Δίας που ότι αγγίζει το επεκτείνει βρίσκεται στο 2ο οίκο σε εξάγωνο με τη Σελήνη και ο κυβ του 8ου οίκου Ερμής κάνει τρίγωνο με τον Κρόνο. Όμως το ταυ τετράγωνο στα σταθερά τον γειώνει και του δίνει τη δύναμη να παραμείνει σταθερός και συνεπής στις ιδέες του. Ήξερε καλά ότι όση θέληση και να είχε δεν θα μπορούσε να απαλλαγεί από τα «τεράστια, ασήκωτα παπούτσια του» σύμβολο του χάους που ένιωθε ανάμεσα στον πραγματικό του εαυτό και σε αυτό που έβλεπαν οι άλλοι σ’αυτόν.

Οι θεατές παγκοσμίως μπορεί να τον λάτρεψαν όμως οι επικριτές του με κάθε ευκαιρία τον κατηγορούσαν για ανηθικότητα και για κουμμουνιστικές τάσεις. Ο ίδιος δεν έκανε καμιά προσπάθεια να κρύψει τα αριστερά του φρονήματα και η σταθερή του άρνηση να πάρει την αμερικάνικη υπηκοότητα οδήγησε τελικά να διαμορφωθεί ένα αρνητικό κλίμα εναντίον του και να αμαυρωθεί η φήμη του. Το ταυ της Σελήνης σε πτώση κυβερνήτη 9ου με τον Κρόνο στον 9ο εστιακό πλανήτη του ταυ έφερε τα προβλήματα που αντιμετώπισε στο εξωτερικό αλλά και την μεταστροφή της κοινής γνώμης. Η ίδια όψη Σελήνης /Κρόνου πάνω στον ωροσκόπο δείχνει το ενδιαφέρον του για την πολιτική και φυσικά η αντίθεση Ήλιου / Ουρανού προδίδει την επαναστατική του ιδεολογία.

Έτσι το 1952, στη διάρκεια ενός ταξιδιού του στην Ευρώπη, του αφαιρέθηκε από τις αμερικανικές αρχές η visa και η δυνατότητα επιστροφής στις ΗΠΑ. Με την πρώτη ματιά, η χρονιά αυτή φαίνεται σημαντική μιας και όλοι οι πλανήτες του τόξου εξαγωνίζουν τις γενέθλιες θέσεις τους, φέρνοντας δυνατά γεγονότα στη ζωή του Τσάπλιν. Εκείνη την περίοδο λοιπόν, στο Ηλιακό του Τόξο, ο προχωρημένος Δίας σχημάτιζε τρίγωνο με τη γενέθλια Σελήνη κυβ. 9ου (εξωτερικό) αλλά και τον γενέθλιο ωροσκόπο ενεργοποιώντας τα γενέθλια εξάγωνα. Σε όλα αυτά αν προστεθεί και το τετράγωνο της προχ. Αφροδίτης 12ου με τον γενέθλιο Ουρανό 4ου επιβεβαιώνεται η μετεγκατάστασή του στην Ευρώπη. Ο χάρτης της Ηλιακής του επιστροφής « μιλάει» για τα ίδια γεγονότα. Ενδεικτικά, έχουμε και εδώ τον ετήσιο ωροσκόπο στο Αιγόκερο σε σύνοδο με ετήσια Σελήνη 9ου μέσα στον 3ο γενέθλιο και ο ετήσιος Ουρανός στον Καρκίνο βρίσκεται πάνω στον άξονα 3ου/9ου σε τρίγωνο με τη γενέθλια Σελήνη 9ου.

Ταυτόχρονα όμως, στο τόξο ενεργοποιείται από τρίγωνο η αντίθεση Ερμή κυβ. 8ου με τον Ουρανό κυβ. 4ου, όψη ενδεικτική όχι μόνο της ξαφνικής και βίαιης αλλαγής πατρίδας που ουσιαστικά έγινε, αλλά και των οικονομικών ανησυχιών που αντιμετώπισε, ως συνέπεια της απόφασης που του κοινοποιήθηκε. Αλλά και ο ετήσιος χάρτης του έχει τους οικονομικούς σημειοδότες Πλούτωνα, Αφροδίτη και Σελήνη σε αρνητική όψη μεταξύ τους, δείχνοντας τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετώπισε και το νέο ξεκίνημα, από το μηδέν σχεδόν, που υποχρεώθηκε από τις συνθήκες να κάνει.

Άλλωστε και η προοδ. Σελήνη κυβ. 9ου στους Ιχθείς μέσα στον 4ο οίκο φανερώνει την απογοήτευση και την πίκρα που βίωσε από τον τρόπο που έγινε η αλλαγή του τόπου διαμονής του! Όπως είπε αργότερα ο ίδιος: «Όλα τα νεύρα μέσα μου τεντώθηκαν. Το αν θα ξαναγύριζα σ’ αυτή τη χώρα της δυστυχίας ελάχιστα με ένοιαζε. Θα ήθελα πολύ να τους πω πως όσο νωρίτερα έφευγα μακριά από αυτή την ατμόσφαιρα που έσταζε μίσος, τόσο το καλύτερο, πως είχα βαρεθεί πια τις προσβολές της Αμερικής και τους ηθικούς της κομπασμούς και πως όλη η υπόθεση είχε καταντήσει φρικτά βαρετή. Όμως όλα τα υπάρχοντά μου βρίσκονταν στην Αμερική και ήμουν τρομοκρατημένος μήπως έβρισκαν κάποιον τρόπο για να μου τα κατάσχουν….»

Υπάρχουν δυο ακόμα χρονιές σταθμός στη ζωή του καλλιτέχνη. Η πρώτη ήταν το 1972 που επιστρέφει στην Αμερική, τη χώρα που τον απέλασε, ώστε να παραλάβει το ειδικό Τιμητικό Όσκαρ για τη συνεισφορά του στην έβδομη τέχνη, κερδίζοντας το μεγαλύτερο σε διάρκεια χειροκρότημα στην ιστορία των βραβείων. Και η δεύτερη ήταν τρία χρόνια αργότερα, το 1975, όταν πήρε τον τίτλο του ιππότη από τη βασίλισσα Ελισάβετ. Σε δύο προγνωστικά συστήματα της περιόδου αυτής, βλέπουμε έναν ενεργοποιημένο Δία να αλλάζει ζώδιο και να μπαίνει στον Κριό και στον Αιγόκερο αντίστοιχα, δίνοντάς του προβολή και επιτυχία. Ήρθε η επιβεβαίωση ότι ήταν ο πρώτος και ο καλύτερος στον τομέα του. Ταυτόχρονα, η προοδευμένη Σελήνη από τον 1ο γενέθλιο οίκο τριγωνίζει τον Προοδευμένο του Ήλιο και η προχωρημένη Σελήνη μπαίνει στο κοινωνικό ζώδιο του Υδροχόου ενισχύοντας την απήχηση που είχε το έργο του στο κοινό.

Θα ήταν παράληψη όμως να μην αναφερθούμε στην ταραχώδη προσωπική ζωή του Τσάρλι Τσάπλιν και στις φήμες που κυκλοφορούσαν για τις προτιμήσεις του για τα νεαρά κορίτσια…. Στο γενέθλιο χάρτη του η Σελήνη πάνω στον Ωροσκόπο σε εξάγωνο με το Δία δείχνει ότι ήταν δημοφιλής στο γυναικείο φύλο και είχε μια ευκολία στο να δημιουργεί ερωτικές σχέσεις . Ο 5ος οίκος αλλά και ο κυβερνήτης του Ποσειδώνας σε διπλό, μεταβλητό ζώδιο ευνοεί την ποικιλία στις σχέσεις. Όμως και η αντίθεση της Σελήνης με Άρη-Αφροδίτη πάνω στον άξονα 1ου/7ου, είναι ένδειξη ενός άνδρα που αγαπάει τις γυναίκες. Η έμφαση του ταυ σε 1ο,7ο και 9ο οίκο τον οδήγησε σε τέσσερεις γάμους. Η σύνοδος Άρη /Αφροδίτης στον 7ο, με τον Άρη να κυβερνάει τον 6ο οίκο, του έφερε γάμους με συμπρωταγωνίστριες του, όμως το ταυ τετράγωνο που σχηματίζουν με Σελήνη/Κρόνο, σίγουρα έπαιξε ρόλο στη διάλυσή τους. Το 1943, σε ηλικία 54 ετών, έκανε τον τέταρτο γάμο του, παντρεύτηκε τη δεκαοκτάχρονη κόρη του συνομηλίκου του θεατρικού συγγραφέα Ευγένιου Ο’ Νηλ. Αυτός ο γάμος κράτησε τριάντα τέσσερα χρόνια, μέχρι το θάνατό του. Απέκτησε συνολικά 11 παιδιά. Το εξάγωνο/τρίγωνο του Δία με Ωροσκόπο και ακμή 7ου και τη Σελήνη, αλλά και η Αφροδίτη (κυβ.7ου) στην κυριαρχία της στον 7ο βοήθησαν να στεριώσει τελικά ο τέταρτος γάμος του.

Ο Τσάπλιν έζησε παράλληλα και αρκετά σκάνδαλα. Καθώς σε πολλές από τις ταινίες του καυτηρίαζε τις αρνητικές πλευρές της αμερικάνικης κοινωνίας πολλοί θεώρησαν ότι θίγονται από το έργο του και έψαχναν αφορμές για να τον χτυπήσουν. Έτσι όταν μια πρώην ερωμένη του, η Τζόαν Μπάρι, εισέβαλε με ένα όπλο στο σπίτι του απειλώντας να τον σκοτώσει και στη συνέχεια να αυτοκτονήσει και έπειτα ζήτησε να αναγνωριστεί δικαστικά ότι πατέρας του παιδιού που επρόκειτο να γεννήσει ήταν ο Τσάπλιν, πουριτανικές οργανώσεις γυναικών, σύνδεσμοι παλαιών στρατιωτών καθώς και το ίδιο το FBI την υποστήριξαν. Τελικά το δικαστήριο δικαίωσε την Μπάρι, μολονότι το τεστ αίματος που έγινε για να αποδειχθεί αν ο Τσάπλιν ήταν ο πατέρας ήταν αρνητικό. Με κορυφή του ταυ τετραγώνου τον Κρόνο στον 9ο (δικαστήρια) σε συνδυασμό με 1ο και 7ο (δίκες) πολλές φορές χρειάστηκε να δώσει δικαστικές μάχες, ενώ οι πολέμιοι του προσπαθούσαν να στρέψουν την κοινή γνώμη εναντίον του.

Ο Τσάρλι Τσάπλιν ήταν και θα παραμείνει το «χαμίνι», ένα θλιμμένο παιδί που ξεκίνησε τη ζωή του στις άκαρδες φτωχογειτονιές του Λονδίνου, δημιούργησε «σχολή ηθοποιίας» στη σκληρή ζούγκλα της Νέας Υόρκης και του Χόλυγουντ για να καταλήξει στην Ελβετία όπου έζησε μέχρι το τέλος της ζωής του. Το πικρό του γέλιο είναι μια από τις μεγαλύτερες κληρονομιές του σκληρού 20ου αιώνα και θα βρίσκεται πάντα εκεί για να μας θυμίζει την «ελαφριά» πλευρά της δυστυχίας…. Ο ίδιος, και σαν ουράνια προσωπικότητα που ήταν, ήξερε πολύ καλά ότι μόνο από τις εκρήξεις στο Σύμπαν γεννιούνται νέα αστέρια. Είχε την «αφέλεια» να πιστεύει ότι αυτό είναι Ζωή. Εμείς;

Στην εργασία αυτή συνεργάστηκαν οι μαθήτριες:
lindaf (Λίντα) – Lipstick (Θούλη) – vogue (Έλενα) – parkat (Κατερίνα) – 7seas (Εύη)
στα πλαίσια των μαθημάτων της αστρολογικής σχολής του MyHoroscope.gr

Επιμέλεια – Διορθώσεις: Κοραλλία Μόζορα

Advertisements

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s